Megkezdi az elektromos teherautók sorozatgyártását az MAN

Mostantól ugyanazon a gyártósoron elektromos és dízelüzemű teherautók is készülnek a teljesen integrált gyártási folyamat keretében.
- Az MAN elnök-vezérigazgatója, Alexander Vlaskamp: „Az MAN jövője most kezdődik”
- A dízelüzemű teherautók egy évtizede után: az MAN mostantól sorozatban gyártja az elektromos tehergépkocsikat
- Nagy beruházásokat igényel az átállás az elektromos mobilitásra, főként a bajor üzemekben
- Az MAN müncheni gyára úttörő abban, hogy ugyanazon a gyártósoron rugalmasan szereli össze az elektromos és a dízel tehergépkocsikat
- A járműflották villamosítása létfontosságú a szén-dioxid-kibocsátási célok eléréséhez
Az MAN Truck & Bus zöld utat adott a gyártásnak a müncheni üzemében. A sorozatgyártás megkezdése előtt a vállalat már legyártott és átadott az ügyfeleinek kishíján kétszáz előszériás elektromos teherautót. Ezek a járművek már körülbelül kétmillió kilométert futottak valós körülmények között az európai utakon – néhányuk akár napi 850 kilométert is, méghozzá kifejezetten kedvező, száz kilométerenként átlagosan 97 kilowattóra energiafogyasztással.
Az MAN jelenlegi megrendelés-állománya körülbelül hétszáz elektromos teherautó. A e-truckok különösen vonzók az autóipari logisztikai felhasználásban, többek között azért, mert az Ultra-Lowliner nyergesvontató egyedülálló a piacon a csupán 950 milliméteres nyeregmagasságával és a 3,57 méteres tengelytávolságával. Ez azt jelenti, hogy a teljesen elektromos szállítás háromméteres belső rakodási magassággal is lehetséges. A modellt már jelenleg is használják az autóipari beszállítók Wolfsburgban és Bajorországban.
Az elektromos teherautók másik előnye a három és hat között választható számú, moduláris NMC akkumulátor. Ezek az MAN nürnbergi üzemében készülnek, és akár 534 kilowattóra összkapacitást kínálnak. Így akár ötszáz kilométer is megtehető töltés nélkül. Még nagyobb hatótávok (740 kilométer) eléréséhez egy hetedik akkumulátor is választható.
Az MAN Truck & Bus célja szén-dioxid-semlegessé válni 2050-re. A járműflotta villamosítása kulcsfontosságú a fenntarthatósági célok eléréséhez, hiszen az MAN teljes károsanyag-kibocsátásának mintegy 95 százaléka a járműveinek üzemeléséhez kötődik. Ezer dízelüzemű teherautó 120 ezer kilométeres éves futásteljesítményét és 24 literes átlagfogyasztását alapul véve ugyanennyi elektromos teherautó évente akár 80 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást is megtakaríthat.
(A gyártó sajtóközleménye alapján)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!