Megkezdődtek a földvásárlások: épülhet a Rail Baltica
A litván kormány megkezdte a szükséges területek felvásárlását Kaunas városa és a lengyel határ közötti nyomvonalon. Az ingatlanok tulajdonjogának megszerzése felgyorsítja a Rail Baltica, a balti államokat az európai normál nyomtávú hálózattal összekötő nagysebességű vonal építésének előkészületeit.
A területvásárlásokat a múlt héten hagyták jóvá – közölte sajtóközleményében a Rail Baltica projektszervezet. 154 telek megvásárlását tervezik, amelyek együttesen 1,3 négyzetkilométernyi területet foglalnak, felvásárlásukra az előzetes számítások szerint 2,6 millió eurót költ a litván kormány.
„Az európai nyomtávú vasúti pálya építésének felgyorsításának egyik módja az, hogy azonnal felvásároljuk a konkrét telkeket, és megkezdjük a vasúti infrastrukturális létesítmények, hidak tervezését és építését a lengyel határ felé. A közös európai nyomtávú vasútáhálózathoz való kapcsolódás különösen fontos a balti országok számára, katonai értelemben is” – mondta Marius Skuodis közlekedési és hírközlési miniszter.
A Kanaus és a lengyel határ közötti pályaszakasz terveit várhatóan 2023 év végéig terjesztik a kormány elé jóváhagyásra. A projekt befejezése után Litvániában húzódik majd a leghosszabb nagysebességű vasúti pályaszakasz a balti országok közül, mintegy 392 kilométer. Lettországban és Észtországban 265, illetve 213 kilométernyi pálya épül majd. A Rail Baltica projekt keretében a három országban összesen 870 kilométer hosszban, végig kétvágányú és villamosított normál nyomtávú vasútvonal épül majd ki, ami a tervek szerint 2028-ban válik alkalmassá a közlekedésre, és két évre rá kell teljes egészében elkészülnie – számol be a railtech.com.
(Nyitóképünkön: a tervezett vasútvonal egyik középállomásásnak látványterve; forrás: railbaltica.org)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!