Megmenekült a Győr–Veszprém vasút

iho/vasút   ·   2012.04.06. 09:39

A március elején kiszivárgott minisztériumi tervek szerint április 15-től napi tizenegy személyvonatot töröltek volna a Győr–Veszprém vasútvonal menetrendjéből. Az ország egyik legszebb szakaszaként számon tartott, azonban a mellékvonali racionalizálások alkalmával rendre előkerülő vasútvonalat a civil és politikai lobbinak ezúttal is sikerült megmentenie.

Röviddel a tervezet kiszivárogtatása után Kara Ákos győri és Talabér Márta Veszprém megyei országgyűlési képviselő, valamint Bödecs Barnabás, a Bakonyvasút Szövetség elnöke az Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordult. Fónagy János és Völner Pál államtitkárok asztalára olyan saját tervezetet tettek le, amelyet végül elfogadtak a minisztérium döntéshozói – írja a Kisalföld.hu.

Bödecs Barnabás a regionális lapnak elmondta, hogy a minisztérium a vonalon szolgálatot teljesítő szerelvények számának csökkentését írta elő. Az április 15-től életbe lépő menetrend teljesíti is ezt az elvárást, az eddigi három Bz motorvonat és két mozdonyos szerelvény helyett csak két Studenka és egy vontatott egység szállítja majd az utasokat. Azonban a civilek menetrendje Bödecs állítása szerint – a minisztériumi tervekkel ellentétben – kielégíti az utasok igényeit.

„Valóban az volt a fő cél, hogy a munkába, illetve iskolába járás megoldott legyen, s figyeltünk a turisztikai célok teljesítésére is. Valóban lehetett a hatékonyságon javítani ezen a vonalon. Az új menetrendet a kihasználtsági mutatók alapján, a vasutasok véleményét és érdekeit is figyelembe véve állítottuk össze” – mondta Kara Ákos.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.