Megszűnő ketrecek
Öt év után megszűnnek a „ketrecnek” becézett peronkapuk a MÁV budapesti fejpályaudvarain. A közlekedési kultúra javítása érdekében emelt kerítéseket és beléptetőkapukat (a jegyellenőrzéssel együtt) a MÁV által megbízott külön cég üzemeltette. A beléptetéssel kapcsolatban viszont több gond is felmerült. Míg a Keleti vagy a Déli pályaudvaron minden vágányt lezártak az „illetéktelenül” bent tartózkodók elől, a Nyugati pályaudvar középső része, a csarnoki négy vágány érintetlen maradt. Szintén komoly problémát jelentett, hogy a jegykiadó automatákat eleinte csak a kerítésen belül lehetett elérni – de hogy is menjen be az utas, ha nincs jegye? Folyamatos vita kirobbantója volt a taxishiénák és a hajléktalanok beléptetőkaputól független jelenléte az elvileg zárt területeken.
Az első peronzárat a MÁV Zrt. 2006-ban a Nyugati pályaudvaron létesítette, ezt követte 2007-ben a Déli, 2008-ban a Keleti pályaudvari rendszer. Devecz Miklós, a MÁV személyszállítási üzletágának akkori vezetője szerint 2007-ben 130 millió forint többletbevételhez jutott a társaság, és a jegyvásárlások miatt kiszabott büntetések száma is csökkent. Tervbe vették az elektronikus beléptetőrendszer kiépítését is, de a kábelek lefektetésén túl nem került sor más beruházásra. Az Inforádió értesülései szerint a peronkapukat üzemeltető céggel nem újítanak szerződést, a jegyellenőrzést másképp kívánják megoldani. A MÁV Zrt. illetékesei a peronkapuk üzemeltetésének anyagi hátteréről egyelőre nem nyilatkoztak.