Mercedes-Benz Super Padron: extra hosszú kéttengelyesek Latin-Amerikában

Kiss Bertalan   ·   2021.05.06. 09:15
21C0229_001

Új buszdimenzió jelent meg a dél-amerikai buszpiacon, a költséghatékonyság jegyében. Az eddigi 15 méteres, 6×2-es modelleket kívánják felváltani, szinte változatlan utasszám mellett. Ellenben kedvezőbb a fogyasztás, két abronccsal kevesebb kopik és nincs plusz karbantartási költség, a harmadik, hátsó kormányzott tengely miatt.

Tizennégy méter, két tengelyen, öt ajtó két oldalon

A jármű kéttengelyes, az O 500 R/1830 típusú alvázak is a Mercedes-Benz san bernardinói üzemében készülnek. A karosszéria a Caio Induscar gyártmánya, 920 milliméteres, magaspadlós kivitelű, jobb oldalt 2+2+2 klasszikus ajtóelrendezés és lépcsős kialakítás, a középső ajtónál egy kazettás kerekesszék liftet is beépítettek. A fel- és leszállást térdeplőrendszer segíti. A baloldalon, 0+2+2 ajtós, magas peronos az utastér-kialakítás, szintbeli beszállással, a középperonos BRT vonalakhoz igazodva.

Számunkra szokatlan, ajtók mindkét oldalt, szintbeli és lépcsős utascsere

A busz megengedett össztömege 19,6 tonna, erőforrása OM 926 LA típusú, 310 lóerős, a váltómű ZF EcoLife AP 1200 típusú automata. A hajtáslánc klasszikus, középső elrendezésű, álló motorral.

A továbbfejlesztett alváz, az új méretekhez

A rövidebb 13,6 méteres kivitel 100 személyes: 76 álló- és 23 ülőhely megosztásban, plusz egy kerekesszékes utas a középső ajtó melletti peronrészen. Ezt a típust a nagyobb forgalmú, városi vonalakra ajánlják. A 14 méteres, 90 személyes változat 60 álló- és 29 ülőhellyel és egy PRM férőhellyel rendelkezik, elővárosi viszonylatokra.

Az új extra hosszú kéttengelyesek számos latin-amerikai nagyvárosban számíthatnak sikerre, a zártpályás buszhálózatokon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek