Mercedes-Benz Tourrider: Észak-Amerikára hangolva

Kiss Bertalan   ·   2021.10.09. 09:00
00_tourrider

A Daimler Buses új modellt küld az észak-amerikai piacra, felváltva a korábbi S 417 TC és S 407 CC típusjelű Setrákat, amelyek 2003, illetve 2011 óta voltak a piacon. A Tourridert egy méretlépcsőben, de kétféle komfortfokozattal vezetik be, 2022 januárjában.

Az új modell kétségtelenül az európai Tourismo-szérián alapul, a szokásos 45 lábas, azaz 13,72 méter hosszússággal, ami a biztonsági lökhárítóval 13,92 méter, míg a szélessége 2,59 méter. Lényeges változás, a nagyobb tengelytáv – a busz hátsó része nem változott –, de az első tengely előrébb került. Tipikus amerikai vonás, hogy csak első ajtó van, illetve egy külön ajtó, a „B“ tengely fölött, a kerekesszék-liftnek. A WC-mosdó a busz jobb hátuljában van, baloldalt teljes hosszban páros üléselrendezés. Szintén jellemző vonás, a mai napig osztott szélvédő és a klímaberendezés a bal hátsó kerék előtt, a könnyebb karbantartás éredekében. Nem kell a busz tetejére mászni, ami nemcsak plusz idő, de szerintük plusz veszélyforrás is.

A Tourrider kétféle komfortfokozattal készül.

  • A Business Class az egyszerűbb kivtel, kívülről a normál tetőről, az osztott fényszórókról, valamint a szűrkés-fekete hűtőrács-utánzatról, valamint az alsó konzolos visszapillantókról ismerhető fel. Utasterében Travel Star Eco ülések vannak, míg
  • a Premium kivitel Travel Star Xtra üléseket kap, hat centivel nagyobb támlatávolsággal és alsó lábszártámasszal. Továbbá, az utastérben, a Setrákból átvett szinte teljes hosszúságú, „Top Sky“ üvegtető a legfőbb vonása. Kívülről a két nagy előrenyúló, felső tükörszárról, a közös burkolat alatt levő fényszórókról és a busz színével azonos első rácsozatról ismerhető fel.

A gépkocsivezető munkahelyei is némileg eltérő kialakításúak – Basic Plus, Comfort Plus –, de mindkettő maximális ergonómiát nyújt.

Nézzék meg galériánkat!

A hátsó szélvédőt fedő rácsozatnak, fogyasztáscsökkentő, aerodinamikai szerepe van és a lehetőségehez mérten tisztán tartani a busz hátulját.

Mindkét változat üléssoraihoz USB csatlakozók és 110 voltos konnektorok rendelhetők és két-két kerekesszékes utas foglalhat helyet, jobboldalt, hátul, a két kivehető üléspár helyén. Ezek opciós tételek.

A hajtáslánc mindkét buszban azonos: az OM 471 jelű, 12,8 literes, 450 lóerős, 2300 Nm-es motor és Allison WTB 500R automataváltó. A biztonságot szériában ABA 5-ös, aktív vészfékasszisztens és intelligens tempomat növelik, míg opcióban oldalsó holttér-érzékelő kérhető, a gyalogosok és kerékpárosok biztonsága érdekében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek