Mérföldkő Grácban, jönnek az új Flexityk

iho.hu   ·   2024.02.14. 17:55
Graz Linien, Graz Alstom Flexity villamos

A körülbelül nyolcszáz munkavállalót foglalkoztató gráci autóbusz- és villamosközlekedési vállalat, a Graz Linien, a stájer közlekedési szövetség tagja 15 Flexity villamos szállításáról és karbantartásáról írt alá szerződést a gyártó Alstommal.

Grác 2023 májusában választotta ki szerződő partnerként az Alstomot. A villamosokat Bécsben építik majd meg – így a hozzáadott érték jelentős hányada Ausztriában marad –, az első jármű várhatóan 2025 novemberében áll majd napi forgalomba. Az ötszekciós Flexityk a maguk 33,81 méteres hosszával hat méterrel hosszabbak, mint a Graz Linien (GL) meglévő Stadler Variobahn és Bombardier Transportation Cityrunner villamosai. Nagyobb a befogadóképességük is: kétszáz utast szállíthatnak, az ülőhelyek száma hatvan, és két kerekesszékes helyet is kialakítottak az utastérben.

Nyolc éve, hogy a GL flottája teljes egészében alacsonypadlós autóbuszokból és villamosokból áll – tíz, 500-as sorozatú villamos kivételével, amelyeket csak csúcsidőben használnak erősítésként. Ehhez a flottához csatlakoznak jövőre az alacsonypadlós Flexityk: belépőmagasságuk a világon a legalacsonyabb, mindössze 215 milliméter. Az új villamosokat a jövőre megnyíló belvárosi, tehermentesítő vonalra, illetve az 5-ös, Andritz–Jakominiplatz–Puntigam viszonylatra szánja a GL.

A közbeszerzés az elmúlt évtizedekben a város egyik legnagyobb projektje volt, 68 millió eurót kell a villamosokra költeni, és további milliókat a kapcsolódó infrastruktúrára. „Grác városa összesen mintegy százmillió eurót fektet be a tömegközlekedés jövőjébe” – fogalmazott Manfred Eber pénzügyi tanácsnok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.