Micsoda huszonegyes!

iho/vasút   ·   2017.05.14. 16:15
tt_teherkocsi0

A teherkocsit is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.

„Idegen a szárnyvonalakon – Az ötvenéves kiadás TT méretben is!

1981-et mutatott a naptár. Az iskolában menő dolognak számított, ha valakinek PIKO, vagy Zeuke modellvasútja lehetett, pláne, ha a gyűjteményében magyar kocsit is találtunk. Balogh Pistinek volt egy fedett G kocsija H0-méretarányban, amit a szobában összerakott körpályán mindig nagy csodálattal szemléltünk. TT-ben is álom maradt csupán. A rokonok, barátok, NDK-ból hazajövet mindig hoztak egy kis csemegét.

(fotók: QuaBLA-hírlevél)

De MÁV-kocsi nemigen volt köztük. Pesten a boltokban is hiány mutatkozott. Sajnos nekem sem volt meg a G kocsi, sok-sok év után, sikerült beszerezni egy viharvert modellt, de mai szemmel ez már csak a régi dolgok felidézésére jó.

2017 fordulópont a QuaBLA Modell történetében, májusban »az ideális méretbenG is kiadjuk a szóban forgó fedett kocsit, bemutatkozva a TT gyűjtőknek a QuaBLA kisszériás modelljével. A jövőben tervezzük TT méretarányban is a lehető legszélesebb kínálatot megjelentetni a Modell&Hobby gondozásában.

Jelen modellünket huszonegy darabos sorszámozott, egyszeri kiadásként jelentetjük meg.

A QuaBLA modellekhez minőségi bizonyítványt állítunk ki a korábbi hagyományos kiadásainknak megfelelően.

Katalógusszám: 83925, pályaszám: Gu 146 417, korszak: III.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.