Mindenki nyugodjon le a...

Vörös Attila   ·   2016.02.23. 18:45
80480__IMG_2487

Mióta a MÁV-Start 480-as mozdonyai közül jónéhánynak annyira elkopott a keréktárcsája, hogy a sebességüket vissza kellett venni 80 kilométer per órára, egy ilyen gép a 150-es vonalon dolgozik. Vagy nem ilyen, néha teljes értékű Traxxot küldenek Szabadkára a 340/343/342/341-es fordában – azaz a gép a nemzetközi gyorsvonatokat, a Beogradot és az Ivo Andric járatot viszi. Szóval ne ijedjünk meg, ha a kedvenc Traxxunkat a 150-esen látjuk, attól még nem biztos, hogy lekorlátozták a sebességét!

Az utóbbi héten a legújabb matricás mozdonyunk, a gyermekrajzokkal fóliázott 480 012-es Traxx fordult meg többször Szabadka felé. Ez a gép sincs lekorlátozva, később ugyanúgy járt az országban mindenfelé 120–140-es sebességgel is.

A 150-es vonalon robog Szabadka felé a 012-es az Ivo Andric élén (fotó: Vörös Attila)

Hogy miért van szükség a legmodernebb mozdonyaink 150-es vonali bevetésére? A 160-as sebességre nincs itt szükség, elég a fele is. A vonatok sem túl nagyok, azokhoz sem kell az erő. Igazság szerint, ha nem kéne fűtési energia a személykocsiknak, egy Szöcskével is vígan ellennének ezek a nemzetközi vonatok... Talán csak meg akarjuk mutatni déli szomszédunknak, hogy nekünk ilyen modern gépünk is van.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek