MTU-motor hajthatja a PKP IC új dízelgépeit

iho   ·   2014.04.25. 12:15
400px_pesa_gama_pkp_ic

Amint már korábban beszámoltunk róla, Lengyelország nemzeti vasúttársaságának távolsági intercity-leányvállalata, a PKP IC  tíz 111Db gyári típusjelű dízelmozdonyt szerez be a hazai Pesától, 131,2 millió zloty értékben. Azt viszont eddig nem lehetett tudni, milyen dízelerőforrás is hajtja majd a gépeket. (Napjainkban általános jelenség, hogy egy mozdonygyártó csak a jármű tervezését, mozdonyszekrényének létrehozását, valamint magát a készre szerelést végzi el, egyes részegységek – vonatbefolyásolás, központi elektronika, forgóváz, villamos hajtás, dízelmotor – pedig külső cégektől érkeznek.) A döntés a napokban született meg: a Pesa PKP-s Gamáinak „szívét” a német MTU biztosíthatja.

A PKP IC Pesa Gamáit az MTU 2400 kilowattos dízelerőforrásai mozgatják majd<br>(látványterv: Pesa)

A 4000 R84 típusú, tizenhat hengeres dízelerőforrások 2400 kilowatt teljesítmény leadására képesek, korszerű technológiájukkal megfelelnek az IIIB szintű uniós emissziós előírásoknak. A dízelmotoroknál részecskeszűrőket, közös nyomócsöves befecskendezést, kipufogógáz-újrahasznosítást, valamint kétfokozatú turbófeltöltést is alkalmaznak, amelynek köszönhetően nagy töltőlevegő-nyomás érhető el, miközben a részecskekibocsátást a lehető legalacsonyabb szinten lehet tartani.

Az MTU-motorok segítségével a PKP IC Pesa-dízelmozdonyai akár százhatvan kilométer per órás sebességgel is továbbíthatják majd távolsági szerelvényeiket Lengyelország-szerte. Az MTU-szíves Gamák forgalomba állítása 2015 őszén esedékes – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek