Műhelybe úszott a Csuka

iho   ·   2015.01.21. 13:45
00kicsi

A zöld-sárga Szili négy kocsit vontatott a MÁV Dunakeszi Járműjavítóba, közülük három teljesen megszokott, közönséges gyorsvonati kocsi volt. A gép után sorozva azonban egy igazi veterán tündökölt, oldalán hatalmas „SEGÉLYKOCSI–HILFSWAGEN” felirattal.

GYSEV-gépet már láttak Palotán, na de szerelvényt?<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A közlekedési fórumokon, közösségi oldalakon elindult a találgatás: tán csak nem a nosztalgiaflotta része lesz a kilencvenedik életéve felé közeledő öreg járgány? A GYSEV sajtóosztálya eloszlatott minden kételyt: nem vágják szét, nem lesz nosztalgiakocsi, azonban fővizsgát kap, és nemsokára megújult külsővel segít, ha baj van.

A gép

De miért is ez a kitüntetett figyelem? Egy 1926-ban, a Ganzban gyártott „Csuka” vasúti kocsiról van szó, az eredetileg Da 6033 pályaszámú poggyász/kalauzkocsit 1954-ben Da 6106-ra, 1969-ben 50 55 92-17 002-9-re számozták át. 1975-től 30 55 117 1103-1 számon, majd a GYSEV-nél 30 43 117 1000-4 számon szolgál napjainkban is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!