Mutatjuk, milyen háló- és fekvőhelyes kocsikkal erősít a ZSSK
Az alapszerződés tíz háló- és tíz fekvőhelyeskocsi beszerzésére vonatkozik.
Korábbi cikkünkben már jeleztük, hogy nagy flottacserére szánta el magát a szlovák vasúti személyszállító vállalat, a ZSSK. Előbb a hálókocsik lecserélésére kiírt közbeszerzési pályázatot hirdették meg, amiben tíz, plusz opcionálisan további tizennégy kocsit vennének, majd nemsokkal később tíz fekvőhelyes kocsi beszerzését is belengették.

Információink szerint mindkét beszerzést hazai járműjavító, illetve -gyártó nyerte: a tíz fekvőhelyes kocsit a nagyszombati ŽOS Trnava, a hálókocsikat pedig a ruttkai ŽOS Vrútky építi. A kusettek esetében már egyszer felújított, másodosztályú Bmz/Bmeer kocsikat építenek át fekvőhelyes kocsikká, a hálókocsik pedig teljesen újépítésűek lesznek, azzal, hogy ezek kétszintesek lesznek.

A fekvőhelyes kocsikból tíz, plusz tizet venne a ZSSK, a hálókocsikból pedig tíz plusz tizennéhyet, ha minden jól megy. A szlovák vasúttársaság még nem árulta el, pontosan hogyan és miből finanszírozná a beszerzéseket, sőt még az árakról is spekulációk láttak napvilágot, de szinte biztos, hogy uniós forrásokat is bevonnának, illetve kedvező hitelkonstrukciót is elfogadnának bankoktól. A ZSSK szeretné teljesen átalakítani a jelenlegi éjszakai utazási modellt, ami szerintük már idejét múlt, mint ahogy a járműflotta is. Az új kocsiknak és a szolgáltatás színvonalának növelésével egyenes arányban növelnék az árakat is. Az eddig belföldi, Homonnát Pozsonnyal összekötő éjszakai járatot például szeretnék Bécsig meghosszabbítani.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!