Nagyot nőhet az országos kerékpárút-hálózat

MTI/iho   ·   2016.08.21. 11:15
boldogbringa0

Pest megyében például Budakeszin, Gödöllőn, Nyáregyháza térségében, Szigetszentmiklóson és Tápiószőlősön készülnek fejlesztésekre, és több településen biciklitárolók is épülhetnek. Több, részben még pályázati-, vagy tervezési szakaszban lévő régiós biciklis nagyberuházást terveznek. Az egyik az EuroVelo 6 Pest megyei szakasza, a másik a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárutak egyes részei. A megyében egyebek mellett a főváros és Szentendre között, Budapest és Dunakeszi között, Budapest–Érd–Százhalombatta, illetve Budapest–Etyek között készül majd rövidebb-hosszabb kerékpárút. A Dömöst Szentendrével összekötő bringaút nyomvonalát várhatóan szeptemberben véglegesítik.

Csak ne így csinálják meg... Álljon itt elrettentő példának a boldogi kerékpárút (fotó: 60lap.hu)

A Velencei tótól a fejlesztéseknek köszönhetően hamarosan a Balatonig lehet tekerni. A tervek szerint Etyektől Füléig épül meg a kerékpárút, amely Balatonakarattyánál csatlakozik rá a Balaton kerülőre.

Hajdú-Bihar megyében 2018. október 31-éig további tizenöt kilométer, 2020 év végére pedig újabb 42,6 kilométer kerékpárút építését tervezik. A beruházásokra a Területi- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból 1 milliárd 403 millió forintot szánnak, a támogatási megállapodások szeptember második felére születhetnek meg. 2020-ig Debrecenben 2 milliárd 300 millió forintot költenek kerékpárút-fejlesztésre, ezzel a jelenleg nyolcvan kilométer hosszúságú városi bicikliút-hálózat százhárom kilométerre nő.

Békés megyében 2015. január 1-je és 2016. június 30-a között a közlekedési hatóság 35,9 kilométer kerékpárút építését engedélyezte; ezen időszakban 23,8 kilométer kerékpárutat már átadtak. Békéscsaba a jövőben TOP-forrásból 6,5 kilométer, a modern városok program keretében pedig további 16,9 kilométer kerékpárutat építene. Az idén tizedik alkalommal kerékpárosbarát település címmel kitüntetett Békés városában 21,7 kilométer kerékpárutat használhatnak a biciklisek, Békés-Tarhos között csaknem négy kilométeres kerékpárutat terveznek, 2020-ig további három városrészen mintegy 23,6 kilométernyi kerékpárutat építenének.

Baranya megye kerékpárút-hálózata az elmúlt öt évben száznegyven kilométerrel bővült. A megyei önkormányzat pályázatot nyújtott be a Sikonda, Orfű és az Ős-Dráva kerékpárút összekapcsolására, a tervezett törzsszakasz hossza ötvenhat kilométer.

A Tolna megyei területrendezési terv tizenhét térségi kerékpárutat javasol több száz kilométer hosszan. A megyében hatvankét kilométernyi kiépített kerékpárút van, a megye városai további mintegy negyven kilométer építésére pályáznak. Szekszárd a polgármesteri hivatal tájékoztatása szerint 17,3 kilométernyi út kiépítésére pályázik. Több mint félmilliárd forintos ráfordítással tizenöt kilométernyi belvárosi szakasz, valamint a gemenci erdő irányába 2,3 kilométer létesülhet.

Győrben több mint nyolcvan kilométernyi kerékpárút van, a kisforgalmú utakon tizenkilenc kilométernyi kerékpáros útvonalat jelöltek ki. A város további negyvenhét kilométernyi kerékpárutat alakítana ki.

Tatabánya és Tata térségében az elmúlt három évben mintegy huszonöt kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak. Tatabányán az ipari park üzemeit is bekötötték a hálózatba. Kecskéd, Környe és Oroszlány önkormányzatai 2016 márciusában írtak alá konzorciumi megállapodást a három települést Tatabányával összekötő, 1 milliárd 100 millió forint értékű, csaknem tizenhat kilométeres kerékpárút megvalósításáról.

Az NFM kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz múlt héten jelentette be, hogy 3,5 milliárd forintos beruházás keretében befejezik a Tisza-tó körüli kerékpárút építését és megépül a még hiányzó szakasz Tiszafüred és Poroszló között, ezzel hatvanöt kilométeres szakaszon a Tisza-tavat körbe lehet kerékpározni a forgalomtól teljesen elzártan.

Zala megyében közel negyven kilométernyi új út építése szerepel a tervekben, amelyre összesen 1 milliárd 170 millió forint forrást szánnak. Sármelléken 7,6 kilométernyi kerékpárút kialakítását tervezik, Zalaszentgróton pedig 4,3 kilométernyi út építése szerepel a tervekben. Máhomfa és Csömödér között mintegy tizenegy kilométernyi utat kívánnak építeni, Kisrécse és Zalasárszeg között ugyanakkor 1,8 kilométer hosszú biciklisávot építenének.

Lentiben 5,4 kilométeres, Kisrécse és Nagykanizsa között csaknem 2,7 kilométernyi, Hévízen pedig egy kerékpáros híd létesítésével négyszáz méter hosszúságú új szakaszt terveznek. Keszthelyen három kilométer, Hahót és Fakospuszta között pedig két fahíddal kiegészítve egy kilométeres új bicikliút építését tervezik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.