Négy csík és virág, pilótakeksz és ölelés
Kedd délelőtt, tizenegy óra után nem sokkal landolt Budapesten, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Magyarország első Boeing hölgykapitánya, Gyöngyösi Diána. A Travel Service kötelékében repülő pilótahölgy Heraklionból hozta haza a cég Boeing 737-800-as gépét, ráadásul az eredetileg tervezett idő előtt húsz perccel.
Ez utóbbi a földi fogadóbizottságnak okozott némi nehézséget, mert időben oda kellett érni a köszöntéshez, de végül minden a helyére került, és a 212-es állóhelyre gördülő gépet már teljes létszámban sikerült fogadni.
Gyöngyösi Diáról és útjáról a világ egyik legmodernebb utasszállító repülőgépének kapitányi üléséig a múlt hétvégén olvashattak. Most eljött az idő arra is, hogy a kapitányi szakszolgálati engedélyt a kezébe véve teljesítse első két útját az új beosztásában.
A feladat a Travel Service heraklioni nyitójáratának lerepülése volt, ahol ráadásul a nyaralásra tartó utasok mellett sikerült még több mint kilencven kiló naposcsibét is megreptetni. Dia erről csak annyit mondott: a papírokon látta, hogy szokatlan utasai is lesznek, ezért a biztonság kedvéért még az előző nap gyorsan utánaolvasott a szabályzatban annak, az ilyen apró szállítmányra milyen előírások vonatkoznak. Végül azonban nem látta a pelyhes kiscsibéket, úgyhogy csak a szállítólevélen találkozott velük.
Reggel a korai kelés után a reptéri irodába érve következett a papírmunka, ezt követte az apron-on a gépátvétel, amelyet kapitányként már mindig neki kell megcsinálnia: mostantól ő járja minden felszállás előtt körbe a repülőt, amelynek a parancsnokaként repül.
A hazaút – mivel ez nyitójárat volt – utasok nélkül zajlott, hiszen még nem volt kit hazahozni Krétáról. Idő előtt indult a gép, Budapesten pedig már sokan nézték a Flightradaron, merre is jár az OK-TVY lajstromjelű 737-es.
Itthon már sokan tudtak arról, hogy nagy nap lesz a keddi, és a budapesti betonon új kapitányt köszönhetünk majd, ráadásul az első magyar hölgyet, aki Boeing parancsnoka lett. Ennek megfelelően a begurulásnál vízfüggöny, az állóhelyen pedig virág várta az újdonsült kapitányt. A gép személyzete is gondoskodott az ajándékról: a pilótafülkében már ott volt a jó öreg Pilóta keksz, ami kedves figyelmesség volt a kollégák részéről.
Diának kapitányként ez volt a második útja, és még számtalan vár rá: szerdán már egy újabb járatot visz Budapestről, és innen már nincsen megállás: egyre többen hallhatják majd tőle a Travel Service járatain: „Jó napot kívánok, itt Gyöngyösi Diána kapitány beszél.”
(Olvasóink kérdésére válaszul: magyar közforgalmi hölgykapitányt már régebben ünnepelhettünk Czigány Ildikó személyében, aki azonban Fokker-70-esen volt gépparancsnok, és Boeing 767-esen másodpilóta. Sajnos ő már évek óta nem repül – a szerk.)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!