Nehéz szülés volt, de sikerült: kétszáznál is több MAN-csuklósbusz érkezhet

Károly Szabolcs   ·   2020.11.25. 15:00
man_lionscity_18

A Volánbusz és a Volán Buszpark tenderén is a Lion’s City buszcsalád győzedelmeskedett. A kocsik elővárosi viszonylatokon állnak majd forgalomba országszerte.

A Volánbusz Zrt. eredetileg tavaly július végén írt ki közbeszerzést 65, plusz opcionálisan további hét, elővárosi kivitelű, háromtengelyes, alacsonypadlós csuklós autóbusz vásárlására. A tendert idén januárban eredménytelennek nyilvánították, mivel az egyetlen érvényes jelentkezést, a Mercedes-Benz elővárosi, háromajtós Citaro G típusával induló Evobus Hungária Kft. opciós mennyiség nélkül nettó bő hétmilliárd forintos ajánlatát túl drágának találták az elbírálás során.

A Volánbusz-tenderrel egyszerre jelentetett meg pályázatot a Volánbusz, korábban pedig a regionális közlekedési központok járműbeszerzéseit is intéző Volán Buszpark Kft. is: ez a tender százhúsz, ezen felül opcionálisan további tizenkét, elővárosi kivitelű, háromtengelyes, alacsonypadlós csuklósbusz vásárlását célozta. Itt is az EvoBus–Citaro G páros volt az egyetlen érvényes jelentkezés, szintén túl magas árral, vagyis ez a kör is eredménytelenül zárult.

Mivel az országos járműállományt tekintve égető szükség van az elővárosi csuklósokra, idén májusban a Volánbusz és a Volán Buszpark is újra próbálkozott a programmal. A kiírások most már eredményt is hoztak: a magyarbusz.info oldal értesülése szerint mindkét pályázatot az MAN 18 méter 75 centiméter hosszú Lion’s Cityjével induló MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. nyerte el.

A tavaly októberben országossá kiterjesztett busztársaság újabb tenderére az MAN hazai képviselete és az EvoBus Hungária nyújtott be érvényes pályázatot – előbbi nettó 13 milliárd 998 millió 758 ezer 893 forintot, utóbbi  14 milliárd 496 millió 981 ezer 489 forintot kért. Az Otokar Otomotiv jelentkezését viszont érvénytelennek minősítették, azzal indokolva, hogy a török gyártó nem megfelelően rendezte az eljárásban való részvételhez szükséges nettó 30 millió forintos ajánlati biztosítékot.

A flottakezelő kiírására mindössze az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. adott be érvényes ajánlatot, nettó 25 milliárd 843 millió 862 ezer 571 forint értékben, ennek értelmében egy A40-es platformú Lion’s City 18 típusú csuklóst nettó 102 millió forintért szállítanak. A közbeszerzésre másik három pályázat is érkezett: az EvoBus Hungária a Citaro G-vel, az Otokar Otomotive a Kent C modelljével, a Goldi Mobility pedig a kínai Golden Dragon egyik busztípusával indult, ezeket azonban mind érvénytelennek találta a Volán Buszpark.

Az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.-nek a szerződés aláírását követő 365 napon belül kell leszállítani a „volánsárgára” fényezett autóbuszokat, vagyis 2021 folyamán legalább 185 csuklós kocsi áll majd forgalomba országszerte. Azt jelenleg még nem tudni, hogy a Lion’s City széria legújabb kivitelét állítja-e forgalomba a német gyártó. Az új járművekkel valószínűleg az utolsó szálig leköszönnek majd a helyközi és elővárosi forgalomból az öreg, húsz–harminc éves Ikarus 280-asok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Kocsiállás

Ikarus 266-os nyitja a nyarat Keszthelyen

Volánbusz/iho   ·   2024.05.27. 18:00

A retró járművek rajongói június 1-jén és 2-án az ötvenéves V63-as Gigant villamos mozdony vontatta Retró Balaton Intercityn utazhatnak Budapestről Keszthelyre. A visszaútra várakozóknak a Volánbusz az Ikarus 266-os retró busszal kínál keszthelyi városnézést és kirándulási lehetőséget a Kányavári-szigetre.