Nehogy a Malév-dominó másokat is eltemessen

iho/repülés   ·   2012.03.27. 14:54
Ferihegy_cimkep

A parlamentben tegnap elfogadott telekadó törvény módosítás újabb pénzügyi terheket ró a Budapest Airport vállára, miközben a Malév csődje miatt a budapesti repülőteret üzemeltető vállalat amúgy is a túléléséért küzd - hangzik a Hardy Mihály kommunikációs igazgató által jegyzett közlemény.

Mint beszámoltunk róla, az országgyűlés a Feriheggyel egyébként is vitában álló XVII. kerületi polgármester javaslatát fogadta el a kormány álláspontja ellenére, eszerint a budapesti és a debreceni közforgalmi repülőtér kiesne az eddigi olyan kivételek közül, mint a vasutak vagy a közutak, amelyek után nem kell, hogy telekadót fizessenek a kezelőik.

A Budapest Airport egy sor rendkívül szigorú takarékossági intézkedést vezetett be, befagyasztotta 10,5 milliárd forintos idei fejlesztési terveinek megvalósítását és kénytelen elbocsájtani 180 dolgozóját. Az új telekadó törvénytervezet további súlyos terheket ró a Budapest Airport vállára - folytatódik a BA dokumentuma, majd következnek a konkrétumok.

(fotó:Budapest Airport)

2011-ben a Budapest Airport 675 millió forint (2,4 millió euró) telekadót fizetett. A parlament által 2011 decemberében elfogadott telekadó törvénymódosítás nyomán a Budapest Airport mintegy 1,6 milliárd forint (5,7 millió euró) telekadót kellett volna, hogy fizessen, ami mintegy 2,4-szeres adóemelésnek felel meg. A tegnap elfogadott törvénymódosítás rekordnagyságú, nem kevesebb, mint 2,25 milliárd forint (7,9 millió euró) évente fizetendő adóra emeli a Budapest Airportra nehezedő pénzügyi terheket, ami a tavalyi szint 330 %-a.

Miközben az egész magyar légiközlekedés eddigi legsúlyosabb válságát éli és az iparághoz kapcsolódó vállalatok – köztük a Budapest Airport – a puszta túlélésükért küzdenek, a telekadó prés további szorítása súlyos károkat okoz – folytatódik a közlemény. A nemzeti légitársaság csődje nyomán több ezer munkahely került veszélybe a légiközlekedésben, az idegenforgalomban és a szállodaiparban Magyarországon. Ebben a helyzetben gyors, átgondolt és hatékony lépésekre lenne szükség, nehogy a Malév-dominó másokat is maga alá temessen – olvasható a Budapest Airport reagálásában.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.