Nem kaphat uniós pénzt a felcsúti vasút?

iho   ·   2015.05.15. 13:59

A Figyelő értesülései szerint a felcsúti kisvasút híre – miután a német közszolgálati tévé is lehozta –, külön tekintettel a kétmillió eurós támogatási igényre, komoly felzúdulást okozhat. A hírportál érdeklődött az OLAF-nál, az Unió csalásokat vizsgáló hivatalánál is, de ők nem kívánták kommentálni az eseményt, nem tudni, indítottak-e vizsgálatot az ügyben.

Az ötlet legszembetűnőbb eleme, hogy a tervek szerint napi 7500 utasra számítanak, jelenleg hivatásszerűen az 1979-ben megszűnt vasutat helyettesítő autóbuszokon a napi ezret sem éri el a kihasználtság. A valóságban a napi párszáz utas lenne reális. A budapesti Gyermekvasúton csúcsidényben is mindössze 1500-an utaznak naponta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.