Nemcsak a 424-es szállt
Nem volt könnyű programot választani idén szeptember 21-én. A mobilitási hét, a Kulturális örökség napja, a Nemzeti Vágta – mind egy napra estek, ráadásul a XIII. Gőzmozdony Grand Prix-t sem nagyon lehetett volna máskor megrendezni. Előző hétvégén ugyanis Zólyomban tartották a hagyományos gőzösfesztivált, és onnan szinte azon melegében érkezhettek Magyarországra a résztvevők. A harmadszor megtartott krampácsversenyt két új esemény is színesítette: bemutatták a jászkísériek vadonatúj daruját, amely alatt – hosszú idő után először – új gyártású Ganz forgóvázak vannak, és ízelítőt kaphattuk a termithegesztés módjáról egy színvonalasan magyarázott bemutatóval a MÁV Thermit Kft. jóvoltából.
A közönséget talán a legjobban mégis az újjáélesztett 424,247-es vonzotta. Az istvántelki közműfelújítás (vízcsövek cseréje) miatt csak kerítésen belül tarthatta próbafutásait a feltámadt legenda, a főműhely területét is csak az utolsó nap, 20-án hagyhatta el – a pálya visszaépítésének hibái miatt. Végül, kazánját hivatalosan 14 bar nyomásra vizsgáztatva, ereje teljében vehetett részt a nemes vetélkedőn.
A versenynek nincs még vége, a Magyar Vasúttörténeti Park szeptember 22-én, vasárnap is várja látogatóit reggel nyolctól (kapunyitás), a programok tízkor kezdődnek.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!