Nemsokára dolgozhat a Kárpát-Nohab

Olvasónktól   ·   2012.04.09. 12:05
kiskep_dombov

Korábban a dán vasútnál (DSB) MY 1125 pályaszámon szolgált a Kárpát Vasút Santa fé fényezésű Nohabja. A mozdony február huszonharmadikán érkezett Magyarországra. Pár napig a Keleti pályaudvar kocsijavítójában pihent, majd a Metrans egyik Herkulesének segítségével a gépet Dombóvárra vitték.

A dombóvári négyszögcsarnokban vár sorára a gép<br>(fotók: Utazó Ákos)

A négy hajtott tengellyel rendelkező gép sokban megegyezik hazai társaival, bár valamivel idősebb, mint a volt államvasúti mozdonyok. Első ránézésre a pályakotrók, és a villamos csatlakozók eltérése tűnik fel a szemlélőnek.

A sebességmérő jeladója már a helyén van

A mozdony a hazai közlekedéshez szükséges, EVM-120 típusú vonatbefolyásoló berendezést kap. A tengelyvégjeladó már felkerült a mozdonyra, sőt, az EVM agyát, a szoftvert tartalmazó számítógép is a mozdonyon van. Jelenleg annak a szekrénynek a kábelezését végzik a szakemberek, mely összekapcsolja majd a vonatbefolyásoló számítógépét a mozdony egyéb elemeivel, mint például a sebességmérő jeladója, a pályajel vevőfeje, a DVJ-2-es vezetőállás-ismétlőjelző, vagy épp a menet-fék kontroller. Ha ezzel elkészültek, a mozdony hatósági próbát teljesít majd, mielőtt forgalomba állna.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.