Nosztalgikus futópróba

iho   ·   2013.11.10. 08:30
00

A megmentett legenda – mondják sokan a 10-es Nohabról. Ez az a mozdony, amelyet előre nem is remélt akadályokon átvergődve sikerült 2001-ben, a sorozat forgalomból kivonása után egyedüliként civil szervezeti gondozásba venni. 2010-ben a mozdony – hosszas szerelés, javítás után – megkapta a futásengedélyt, így elvileg ahol a pálya is megengedi, közlekedhet.

Újabb fordulópont a legfrissebb hatósági engedély megszerzése volt 2013 novemberének elején. Ezzel együtt – bár ez az ortodox Nohab-hívőket talán elszomorítja – megkapta új, tizenkétjegyű pályaszámát is: 92 55 0 618 010-6, azaz rövidítve 618 010.

A magyarországi üzembe állás ötvenedik évfordulóján a Tízes újra teljesíti 1963-as futási próbájának útvonalát: a Budapest–Győr–Lébény útvonalon ezúttal remélhetőleg zsúfolásig telt különvonatot húzva. A vonat közlekedéséről további információkat a Nohab-GM Alapítvány honlapján olvashatunk.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.