Nyolcvan nap alatt a Föld körül, budapesti megállással, alaphangon 41 millió forinttól
A luxus vonatút Vancouverből indul és Szingapúrban ér véget. Apró csavar a történetben, hogy a táv javát repülővel teszik meg az utasok. Ráadásul a címben jelzett ár több étkezést és a repjegyek árát sem tartalmazza.
A több pénz birtoklása nem feltétlenül vezet nagyobb boldogsághoz, viszont az anyagi szűkölködés feltétlenül negatív hangulatba torkollik. A boldogság és az anyagi jólét közötti összefüggés ezen definíciója első állításának kiegészítéseként ide kívánkozik, hogy az alapvetően egyesült államokbeli Railbookers utazási cég ajánlata minimum a vasút híveinek lendíti pozitív érzelmekkel jellemezhető mentális állapotát a megelégedettségtől az egészen intenzív örömérzésig.
Nos, a Railbookers a gondosan kidolgozott útvonallal és speciális szolgáltatásokkal körülbástyázott különvonatok legnagyobb választékával kecsegteti az utazókat. Az utasok testreszabott élményeket kereshetnek tetszőleges célállomással, tetszőleges időpontban, bármennyi ideig, mintha az övék lenne a vonat. Ez kétségtelenül roppant vonzó ajánlat, itt, az Indóház berkeiben ismerünk néhány olyan jótét lelket, akik mindent (bár 41 milliót azért talán nem okvetlenül) megadnának azért, hogy a világ vasútjának korlátlan lehetőségekkel felruházott peregrinusaként vegyék nyakukba egy, a következőkben részletezett luxusutazás minden terhét.
Az utazási iroda ezúttal egy nyolcvan napig tartó, világkörüli utat kínál. Az előrehaladottabb korúaknak még mond valamit Verne Gyula Nyolcvan nap alatt a Föld körül című kalandregénye (innen az áthallás); Phileas Fogg, a londoni Reform Klub kifogástalanul udvarias, de magának való tagja, továbbá szolgája, a francia Jean Passepartout 1873-as keletű, képzeletbeli útjának leírása. A Railbookers, illetve a Verne-féle útvonalnak vajmi kevés a közös metszete, de nem is ez a lényeg, hanem a fizetőképes, jobbára hatvan feletti, a hívó szóra hallgató célközönség megléte.
A nagy utazás Vancouverből indul augusztus 28-án, és hét szakaszból áll. Ezek során több mint húsz neves várost érintenek többek között Kanadában, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Magyarországon, Romániában, Törökországban, Indiában, Dél-Afrikában és Malajziában. A vállalkozó kedvű turisták olyan neves luxusvonatokkal utaznak, mint a Rocky Mountaineer, a Belrond Royal Scotsman, az Orient vagy a Maharadzsa Expressz. Európában az utasok egy hetet Skóciában töltenek (többek között áthaladnak a Harry Potter által híressé tett Glenfinnan viadukton) – ezután London, Párizs, Velence, Firenze és Róma az úticél. Itt szakítanak a vasúttal, és Indiába repülnek. Delhi és Mumbai után Törökország (Kappadókia és Isztambul) a következő állomás, majd a Golden Eagle Duna Express-szel irány a bulgáriai Veliko Tarnovo. Innen Románia/Erdély az úti cél, hogy az 58–59. nap fordulóján érkezzen meg a különmenet Magyarországra. Nálunk a vonaton elköltött reggeli után Kecskemét, onnan Lajosmizse/puszta-, gulyás- és csikósprogram a kínálat. Estebéd Budapesten, szállás a Four Seasons-ben. És ennyi, a trupp másnap már repül Johannesburgba.
Hosszas dél-afrikai kalandozást követően Szingapúrban ér véget a nyolcvan napos körút, ami nem olcsó mulatság. A részvételre jogosító jegyárak 113 599 dollár per főtől. cirka negyvenmillió forint pluszról indulnak, és ebben a kalkulációban még nincsenek benne olyan szerény tételek, mint az öt, kontinensek közötti repülőút, úgymint Calgary–Edinburgh, Róma–Delhi, Mumbai–Isztambul (İstanbul Havalimanı, az IST a metropolisz európai részen, Arnavutköy városrészben épült), Budapest–Johannesburg és Fokváros–Szingapúr.
Egyébként úgy is tartják, hogy a boldogság inkább a személyiségünktől függ, mint a körülményeinktől.
Ez igaz. A lényeg egyébként is: csak egészség legyen.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!