Nyugatot, keletet összeköt

iho   ·   2014.04.22. 21:15
00kicsi

A kiállításnak része egy 1922-ben épült gőzmozdony, továbbá két, szintén a húszas évekből származó kocsi. A vagonok belsejébe lépve a filmek és regények álomvilága tárul szemeink elé: a vonatot épp csak elhagyott utasok ruhadarabjai, monogramos bőrgarnitúrák, dísztárgyak idézik fel a valódi és a kitalált utasok emlékét. Az étkezőkocsiban pedig valódi vacsorát szolgálnak fel: minden este negyvenen élvezhetik a három Michelin-csillagos francia séf, Yannick Alleno finomságait.

Az Orient 1922-ben gyártott gőzmozdonya előről...<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Somogyi Norbert felvételei)

Az SNCF – amely 2,5 millió eurós költségvetéssel valósította meg a kiállítást – 2020-ig szeretnének egy, a klasszikus Orienthez hasonló luxusvonatot elindítani. A menetrend szerinti Orient utoljára 1977-ben közlekedett Párizs–Isztambul között, majd Bukarestig, Budapestig és végül Bécsig rövidülve, egyszerű nemzetközi gyorsvonatként fejezte be pályafutását.

Forrás: autoszektor.hu, az MTI közleménye nyomán.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.