Odacsapna az LMP a balatoni jachtoknak
·
2011.07.20. 12:30
Az LMP azt kéri Pintér Sándor belügyminisztertől, hogy szigorítsák az ellenőrzéseket a tavon.
A közleményben arra hívják fel a figyelmet, hogy habár kormányrendelet tiltja, hogy a nyaralók a Balatonon hobbicélra motoros meghajtású hajókat használjanak, a jogszabály mégis lehetőséget teremt arra, hogy a vízitaxi-szolgáltatás, a mentést végző hajók, illetve a vitorlásegyesületek kísérőhajó-szolgáltatást végző hajói a tiltás alól felmentést kapjanak.
A párt véleménye szerint ezzel a jogalkotó annak idején olyan kiskapukat nyitott meg, amelyek lehetővé teszik, hogy ügyeskedők egyre nagyobb számban játsszák ki a tilalmat. A leggyakoribb trükként említik azt, amikor a tulajdonos létrehoz egy csak papíron működő vízi közforgalmú személyszállítással foglalkozó céget, és járművét vízitaxi-szolgáltatást végző hajóként regisztráltatja. Gyakori az olyan megoldás is, amikor a tulajdonosok vitorlásegyesület bejegyeztetésével szereznek jogosultságot arra, hogy motoros jachtjaikat kísérőhajóként használják - írta közleményében Szilágyi Péter országgyűlési képviselő.
Amennyiben a motoros hajók, jachtok elterjedése a jelenlegi ütemben folytatódik, az az LMP szerint végzetes hatással lehet a Balatonra - fogalmaz a közleményben, amelyben felhívja a figyelmet, hogy még a legmodernebb belső motoros hajók szervizelése, karbantartása is olajszennyezéssel jár. Arra is kitér, hogy a biztonságos tankolás, fenékvíz-szivattyúzás, ártalmatlanítás infrastruktúrája teljesen hiányzik és nincsenek eszközök az olcsóbb, hanyagul karbantartott motoros hajók esetében sem.
A jelenleg a vízen közlekedő járművek hatása már így is a tó környezeti terhelhetőségének határát súrolja, és akkor még nem beszéltünk a zajterhelésről, illetve a fürdőzőket fenyegető balesetveszélyről - szögezi le a politikus.
Az LMP úgy látja, hogy nem a rendelet szigorával, hanem a betartatásával van a baj. Kulcsfontosságúnak tartják, hogy rendszeresen vizsgálják a cégek, egyesületek bejegyzéséhez szükséges feltételek tényleges teljesítését, az engedélyt szerzett hajók rendeltetésszerű használatát, illetve a legális szolgáltatások tényleges működtetését. A párt emiatt azt kéri Pintér Sándor belügyminisztertől, hogy haladéktalanul gondoskodjon az ellenőrzések szigorításáról.
A közleményben arra hívják fel a figyelmet, hogy habár kormányrendelet tiltja, hogy a nyaralók a Balatonon hobbicélra motoros meghajtású hajókat használjanak, a jogszabály mégis lehetőséget teremt arra, hogy a vízitaxi-szolgáltatás, a mentést végző hajók, illetve a vitorlásegyesületek kísérőhajó-szolgáltatást végző hajói a tiltás alól felmentést kapjanak.
A párt véleménye szerint ezzel a jogalkotó annak idején olyan kiskapukat nyitott meg, amelyek lehetővé teszik, hogy ügyeskedők egyre nagyobb számban játsszák ki a tilalmat. A leggyakoribb trükként említik azt, amikor a tulajdonos létrehoz egy csak papíron működő vízi közforgalmú személyszállítással foglalkozó céget, és járművét vízitaxi-szolgáltatást végző hajóként regisztráltatja. Gyakori az olyan megoldás is, amikor a tulajdonosok vitorlásegyesület bejegyeztetésével szereznek jogosultságot arra, hogy motoros jachtjaikat kísérőhajóként használják - írta közleményében Szilágyi Péter országgyűlési képviselő.
Amennyiben a motoros hajók, jachtok elterjedése a jelenlegi ütemben folytatódik, az az LMP szerint végzetes hatással lehet a Balatonra - fogalmaz a közleményben, amelyben felhívja a figyelmet, hogy még a legmodernebb belső motoros hajók szervizelése, karbantartása is olajszennyezéssel jár. Arra is kitér, hogy a biztonságos tankolás, fenékvíz-szivattyúzás, ártalmatlanítás infrastruktúrája teljesen hiányzik és nincsenek eszközök az olcsóbb, hanyagul karbantartott motoros hajók esetében sem.
A jelenleg a vízen közlekedő járművek hatása már így is a tó környezeti terhelhetőségének határát súrolja, és akkor még nem beszéltünk a zajterhelésről, illetve a fürdőzőket fenyegető balesetveszélyről - szögezi le a politikus.
Az LMP úgy látja, hogy nem a rendelet szigorával, hanem a betartatásával van a baj. Kulcsfontosságúnak tartják, hogy rendszeresen vizsgálják a cégek, egyesületek bejegyzéséhez szükséges feltételek tényleges teljesítését, az engedélyt szerzett hajók rendeltetésszerű használatát, illetve a legális szolgáltatások tényleges működtetését. A párt emiatt azt kéri Pintér Sándor belügyminisztertől, hogy haladéktalanul gondoskodjon az ellenőrzések szigorításáról.