Ombudsmanhoz fordultak a volánosok
A szakszervezetek szerint közlekedési társaságok 2007. január elsejétől 2014. december végéig valamennyi gépkocsivezető után 13 százalékos korkedvezmény-biztosítási járulékot fizettek. Az autóbusz-gépkocsivezetők esetében tavaly év végéig tíz ledolgozott év után két év, és minden további öt év után egy év korkedvezmény járt.
A korkedvezmény-jogosultság szerzésének ideje 2014. december 31-ével megszűnt, így azok a munkavállalók, akik után a munkáltató járulékot fizetett, de még nem járt le az öt év, ezt az időt nem tudják elismertetni. A szakszervezetek közleményükben kiemelték: a korkedvezmény alapját éppen a 13 százalékos járulékfizetési-kötelezettség teremtette meg. Ez az összeg a Volán portfólióban évente közel 3 milliárd forintot jelentett.
Az érdekvédők beadványukkal azt szeretnék elérni, hogy a részidőket is ismerjék el a korkedvezményes szolgálati idő megállapításánál. A szakszervezetek azt is kifogásolták és hiányolták, hogy nincs erre vonatkozó szabályozás. A munkavállalói érdekképviselők ezért az ombudsman segítségét és közreműködését kérték a jogszabályi környezet megteremtése és a meglévő felülvizsgálata érdekében.
A szakszervezetek abban bíznak, hogy a versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) a közeljövőben napirendre tűzi az autóbuszvezetők korkedvezményének komplex kérdését, és az ombudsmanhoz eljuttatott felvetésük is szerepet kap a kérdés megnyugtató rendezésében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!