Öt év garancia Renault-ra

Biró Csongor   ·   2013.01.26. 18:00
renault_master-2010_r11k

Maróthy Miklós, a Renault Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a 2012-es év nehézségei ellenére elégedett a Renault márka teljesítményével az öt százalékos csökkenést elszenvedő hazai kishaszon-járműpiacon, a Dacia márka kiugró eredményeire pedig büszke. A román márka 87 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése a korábbi 2,1-ről 3,5 százalékra nőtt.

Nálunk a legkeresettebb Renault kishaszonjármű a Master <br /> (fotó: Renault)

A Renault 2012-ben megőrizte vezető helyét az európai kishaszonjármű-piacon, Magyarországon a hatodik helyen van, a legnépszerűbb modellje a Renault Master. Maróthy Miklós idénre hasonló évet jósol, mint amilyen a tavalyi volt. Úgy véli, ha a személyautó-piacon nem is lesz pozitív elmozdulás, de a kishaszonjármű-piac magára talál és 2013-ban több járművet értékesítenek a piaci szereplők Magyarországon, mint 2012-ben. Idén tavasszal érkezik a magyar piacra a Mercedes-Benz Citan olcsó testvére, a Dacia Dokker Van, amely vonzó árával lehet érdekes a hazai vállalkozások körében.

Tavasszal érkezik a Dacia Dokker Van <br /> (fotó: Renault)

A Renault hazai vezetője bejelentette, hogy az új Renault személy- és haszonjárművekre az általános gyári garanciát január 18-tól öt évre növelik, személyautóknál százezer, kishaszonjárműveknél kétszázezer kilométeres maximális futásteljesítményig. A piacon hasonló ajánlat jelenleg nincs, a Fiat kettő plusz két évet ad, Ford kettő plusz hároméves kiterjesztett garanciát kínál kisteherautóira, de csak a Transitra adja kétszázezer kilométerig.

Újságírói kérdésre az ügyvezető elmondta, hogy nem tervezik az elektromos Renault Kangoo Z. E. bevezetését. Ennek két oka van: nem áll rendelkezésre megfelelő töltőhálózat és nincs kormányzati szándék a vásárlók anyagi támogatására. Ahhoz, hogy itthon is forgalmazzák az elektromos kisteherautót, legalább egy kereskedésnek fel kellene készülnie a kocsi fogadására. Csak az, hogy a kocsit egyáltalán kicsomagolhassa, és a kereskedésben kiállíthassa, húszezer eurós beruházást igényelne. A szervizpont kialakítása pedig még ennél is többet. Maróthy Miklós szerint ma egyetlen kereskedés sem tudja ezt megtenni, úgy, hogy a jelenlegi körülmények között kétévente, de legfeljebb évente tudna eladni egy-egy elektromos kisáruszállítót.

Kapcsolódó hírek