Öt motorvonatot vesz a Siemenstől a GYSEV

iho   ·   2014.01.31. 18:39
desirokicsi

Korábban már írtunk arról, hogy Desirót készül vásárolni a GYSEV, de a  szerződést csak pénteken írták alá Bécsben. A dokumentum egyébként akkor válik véglegessé, ha a finanszírozásra vonatkozó közbeszerzési eljárás sikerrel jár. A háromrészes, villamos motorvonatok kétáramnemű kivitelben készülnek. Az első zöld–sárga Desiro ML várhatóan 2016 közepétől állhat forgalomba. Az új motorvonatokat elsősorban a bécsi elővárosi közlekedésben használja majd a vasúttársaság.

A GYSEV osztrák üzemrésze elsősorban Ausztria keleti részén, Burgenlandban és Bécs vonzáskörzetében működik, emellett Sopron és az osztrák főváros között is biztosítja a vasúti közlekedést. A vasúttársaság új motorvonatai a tervek szerint a Siemens krefeldi üzemében, a forgóvázak pedig a grazi üzemben készülnek.

Fantáziarajz a zöld-sárga Desiro ML-ről<br>(forrás: GYSEV)

– Az új vonatok mérföldkövet jelentenek a GYSEV jövőbeni, Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) és Bécs valamint Pomogy (Pamhagen) és Bécs közti forgalmaiban, az Osztrák Szövetségi Vasutakkal (ÖBB) együttműködésben – mondta el Székely Csaba, a GYSEV Zrt. igazgatóságának tagja.

A Desiro ML típusú vonatok háromrészes kivitelben készülnek, mindkét oldalon négy automatikus ajtóval és 259 kényelmes ülőhellyel. Jellemző rájuk a magas szintű felszereltség és a nagyfokú kényelem az utazás során. A motorvonatok akár óránkénti 160 kilométer/órás sebességgel is tudnak közlekedni. Az alacsonypadlós beszállótérnek köszönhetően a kerekesszékkel közlekedők és a babakocsival utazó családok is akadálymentesen, rámpa nélkül tudnak felszállni a vonatra. A padlózat magassága 600 milliméter.

A Desiro ML motorvonatok kiváló menettulajdonságokkal rendelkeznek, és a tapasztalatok szerint maximálisan megbízhatóan működnek. A típus az egykocsis vonat koncepcióját követi, amely rugalmas kivitelezésének köszönhetően a mindenkori utasforgalom nagyságához illeszthető. A jobb meghajtásnak köszönhetően a korábbi modellekhez képest tovább csökkent a járművek energiafelhasználása, amely különösen környezetbaráttá teszi a motorvonatokat. A környezetvédelmi szempontokat a vonat belső tervezésénél is figyelembe vették: a lakkozás és a belső kialakítást is a környezetbarát anyagok felhasználásával készült.

Műszaki adatok

Műszaki adatok

 

Tengelyelrendezés

Bo‘Bo‘+2‘2‘+Bo‘Bo‘

Nyomtáv

1435 milliméter

Maximális sebesség

160 kilométer/óra

Teljesítmény

~ 2600 kW

Indító gyorsulás

~ 1,1 m/s2

Energiaellátás

15 kV/25 kV váltóáram

Hosszúság (kapcsolók közti)

75 ezer 152 milliméter

Padlózat magassága

600 milliméter

Ajtók

vonatonként 4

Utaskapacitás

259 ülőhely

Maximális tengelyterhelés

< 17 tonna

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.