Öt motorvonatot vesz a Siemenstől a GYSEV
Korábban már írtunk arról, hogy Desirót készül vásárolni a GYSEV, de a szerződést csak pénteken írták alá Bécsben. A dokumentum egyébként akkor válik véglegessé, ha a finanszírozásra vonatkozó közbeszerzési eljárás sikerrel jár. A háromrészes, villamos motorvonatok kétáramnemű kivitelben készülnek. Az első zöld–sárga Desiro ML várhatóan 2016 közepétől állhat forgalomba. Az új motorvonatokat elsősorban a bécsi elővárosi közlekedésben használja majd a vasúttársaság.
A GYSEV osztrák üzemrésze elsősorban Ausztria keleti részén, Burgenlandban és Bécs vonzáskörzetében működik, emellett Sopron és az osztrák főváros között is biztosítja a vasúti közlekedést. A vasúttársaság új motorvonatai a tervek szerint a Siemens krefeldi üzemében, a forgóvázak pedig a grazi üzemben készülnek.
– Az új vonatok mérföldkövet jelentenek a GYSEV jövőbeni, Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) és Bécs valamint Pomogy (Pamhagen) és Bécs közti forgalmaiban, az Osztrák Szövetségi Vasutakkal (ÖBB) együttműködésben – mondta el Székely Csaba, a GYSEV Zrt. igazgatóságának tagja.
A Desiro ML típusú vonatok háromrészes kivitelben készülnek, mindkét oldalon négy automatikus ajtóval és 259 kényelmes ülőhellyel. Jellemző rájuk a magas szintű felszereltség és a nagyfokú kényelem az utazás során. A motorvonatok akár óránkénti 160 kilométer/órás sebességgel is tudnak közlekedni. Az alacsonypadlós beszállótérnek köszönhetően a kerekesszékkel közlekedők és a babakocsival utazó családok is akadálymentesen, rámpa nélkül tudnak felszállni a vonatra. A padlózat magassága 600 milliméter.
A Desiro ML motorvonatok kiváló menettulajdonságokkal rendelkeznek, és a tapasztalatok szerint maximálisan megbízhatóan működnek. A típus az egykocsis vonat koncepcióját követi, amely rugalmas kivitelezésének köszönhetően a mindenkori utasforgalom nagyságához illeszthető. A jobb meghajtásnak köszönhetően a korábbi modellekhez képest tovább csökkent a járművek energiafelhasználása, amely különösen környezetbaráttá teszi a motorvonatokat. A környezetvédelmi szempontokat a vonat belső tervezésénél is figyelembe vették: a lakkozás és a belső kialakítást is a környezetbarát anyagok felhasználásával készült.
Műszaki adatok
Műszaki adatok |
|
Tengelyelrendezés |
Bo‘Bo‘+2‘2‘+Bo‘Bo‘ |
Nyomtáv |
1435 milliméter |
Maximális sebesség |
160 kilométer/óra |
Teljesítmény |
~ 2600 kW |
Indító gyorsulás |
~ 1,1 m/s2 |
Energiaellátás |
15 kV/25 kV váltóáram |
Hosszúság (kapcsolók közti) |
75 ezer 152 milliméter |
Padlózat magassága |
600 milliméter |
Ajtók |
vonatonként 4 |
Utaskapacitás |
259 ülőhely |
Maximális tengelyterhelés |
< 17 tonna |
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!