Pályaépítő gépeket szerzett be Bulgária
A bolgár vasúti infrastruktúra-kezelő ZHP Stroy még 2013-ban rendelte meg a bécsi központú cégtől a munkagépeket, amelyeket nemcsak Bulgáriában, hanem az egész Balkán-térségben tervez felhasználni vasútvonalak építésénél és karbantartásánál – írja a Railway Gazette.
A Plasser & Theurer PA 1-20 ES típusú betonalj-fektető ikergépe elektronikus vezérlésének köszönhetően milliméter pontossággal képes automatikusan elhelyezni az akár különböző típusú betonaljakat is. Az USP 2005 elnevezésű, kéttengelyes, univerzális ágyazatrendező és profilírozó gép egy tartályban zúzottkövet tárol, amelyet nemcsak egyenes pálya, hanem kitérők építésénél is ki tud engedni a szükséges helyen.
Az MTW 100.083 típusú, önjáró, a legmodernebb technológiával ellátott felsővezeték-építő és -karbantartó járművet egy, az ÖBB-nél szolgáló típus alapján fejlesztették ki. Az APT 1500 RL típusú, a leolvasztó tompahegesztést alkalmazó sínhegesztő robotot egy közúti járműrvel juttatják el a munka helyszínére. Az automata gép fel van szerelve a Plasser PlasserDatamatic elnevezésű távoli diagnosztikai rendszerével. Az univerzális Unimat 08-475/4S aláverőgép pedig három sínt képes emelni, és négy alatt tömöríteni az ágyazatot, így kitérők átépítéséhez is tökéletesen alkalmas.
A Plasser & Theurer az elmúlt ötven évben százharmincegy pályafenntartó járművet adott el számos, vasúti infrastruktúrában dolgozó bolgár cégnek – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!