Pályamunkák és veszélyhelyzetek az ecseri ívben

Szever Dániel   ·   2013.09.13. 14:00
DSC00815_-_V43_2247

Első körben csak a jobb vágányt érinti az estétől hajnalig tartó korlátozás a Rákoshegy-Maglód állomásközben, így az utazóközönség csak keveset tapasztalhat a szeptember 9-én kezdődött projektből: a páros vonatok a megszokottól eltérően a bal vágányra érkeznek a 20 óra 50 perctől 5 óra 20 percig tartó időszakban, de tervek szerint keddtől már azon folytatódnak a síncserék a hétvégi munkaleállás után.

A bal vágányt még nem érintették a szeptemberben zajló javítások<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)</br>

Utoljára 2001-ben újították fel ezt a szakaszt, de az ecseri megállóhely erős ívben fekszik, ezért a fokozott igénybevétel miatt gyakoribbak az ehhez hasonló pályamunkák. A szokatlan elhelyezkedés miatt veszélyhelyzetek is többször előfordulnak. Páros vonatokat továbbítva a jegyvizsgáló jelzését megesik, hogy csak kisebb tornamutatványok árán látják a mozdonyvezetők. A távműködtetésű ajtók elterjedése óta volt már példa arra is, hogy „elhagyta” a szerelvény a jegyvizsgálót.

Frissen húzott sínpár a jobb vágány peronja mellett

Hogy egy konkrét eseményt is megemlítsünk: nem sokkal a 2001-es felújítás után egy Szolnok felől érkező személyvonat utasát érte itt halálos baleset. Szerelvénye továbbindulását nem várta meg, a vezérlőkocsija előtt igyekezett átsétálni a túloldalra. Igyekezett minél alaposabban szétnézni, hogy meglássa az esetlegesen Budapest felől érkező járművet. Pechjére a személyt párhuzamosan előzte egy késett békéscsabai gyorsvonat, amely elütötte.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek