Prémium expressz Hamburg és Köln között

iho/vasút   ·   2011.07.23. 16:25
110723_HKX_lil

A menetidő négy óra és négy perc lesz, mindössze két perccel hosszabb, mint a jelenlegi leggyorsabb járaté, amelyet a DB üzemeltet. Minden szerelvény öt másodosztályú, illetve egy első osztályú személykocsit továbbít majd, minden ülőhelyhez szabványos elektromos csatlakozó aljzat tartozik, és a vonat teljes hosszán elérhető lesz a wi-fi szolgáltatás. Az első osztályon étel rendelésére is lesz lehetőség, amelyet pincér visz ki az utasnak.

A HKX minőségben és menetidőben egyaránt megpróbálja felvenni a versenyt a legnagyobb német szolgáltatóval

Az első, Poznanban felújított kocsik próbafutása hamarosan megkezdődik, eközben a cég még személyzetet toboroz. Az alapítók között van a Railroad Develpoment Corp (USA), a Locomore Rail (Németország), illetve Michael Schabas magánbefektető.

Eredetileg tavaly augusztusban indult volna a cég a német vasúton, de miután a Keolis felhagyott a Mulhouse–Strasbourg–Köln–Hamburg útvonal kiszolgálásával, a HKX inkább elhalasztotta a szolgáltatás megkezdését, hogy pályázzon – sikerrel – a jobbnak ítélt útvonalra.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.