Púpos és MD

Vörös Attila   ·   2012.07.28. 18:00
zz_400_371_7152__060720_Vn__M40113--6348__MDmot3021--6341

Hat éve, 2006 nyarán Záhony komoly Csörgő-hiányban szenvedett. Már akkor sem jutott minden MD szerelvényre MD motorkocsi, ezért nagyobb dízelt kellett a piros Bx vagonok elé akasztani. A helyzet állandósulása miatt egy Púpos forda szerint ingázott Záhony és Mátészalka között.

Az M40-esek előfordulása már 2006-ban is nagyon ritka volt. A legtöbbet a záhonyi átrakókörzetben a vasútbarátok elől megbúva átállító szolgálatra osztották, rajtuk kívül Szombathelyen, Hatvanban, Nagykanizsán és Dombóváron dolgozott csupán néhány példány. Ma a classic Púposok közül már csak a hatvani 224-es és a záhonyi 113-as dolgozik. A három remot gép mindegyike Záhonyban van, a GYSEV flottájában szintén két felújított Púpos képviseli a Ludmilla és a Bobók mellett a dízeles vonalat.

Felvételünk egy rotyogós MD-Púpos keresztet mutat Vásárosnaményben 2006 júliusának végén

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.