Ráfutásos baleseteket előz meg a Volvo

A ráfutásos balesetek elkerülését szolgáló segédelektronika a sofőr bevonásával próbálja megoldani a felmerülő veszélyhelyzetet. Működése a személyautókból ismert: radarok és kamerák pásztázzák a jármű környezetét 70 kilométer per órás sebességig. Ha bármilyen akadályt észlelnek, figyelmeztetést kap a sofőr. Először a szélvédőre kivetített vörös fény jelzi a veszélyt. Ha a sofőr nem reagál erre, az immár villogó vörös fényt hangjelzés kíséri. Amennyiben a sofőr ezt sem veszi figyelembe, a rendszer lassítja a járművet, majd végső megoldásként vészfékez.
A tapasztalatok szerint az esetek többségében elég már a jelzőfény is – adta hírül a gyártó sajtóközleményben. Európában 2015 novemberétől kötelezőek lesznek a hasonló berendezések minden újonnan forgalomba állított teherautón.