Red Bull Air Race: repülőverseny az autós katlanban

MTI/iho   ·   2014.09.08. 12:30
cim

Különleges versenyhelyszín, baloldalt a felszállópálya a NASCAR-katlanban<br>(fotók: Red bull Air Race)

Nem sikerült Besenyei Péter műrepülő-világbajnoknak a Red Bull Air Race hatodik, dallasi futama. A viadal honlapja szerint Besenyei a selejtezőben az utolsó előtti, 11. időt repülte, majd a nyolc közé jutásért rendezett párharcban a leggyengébb időt érte el.

Dallasban, a hatalmas NASCAR autóversenyeket szolgáló Texas Motor Speedway stadionban a pilótákat és gépeket különleges feladat elé állította, hogy a pilonokat a mégolyan nagy stadionon belül, másfélé mérföldes távolságon kellett felállítani, és a fel- és leszállás is a versenypálya egyenes szakaszán zajlott.

Ivanoff-portré háthelyzetben

Ráadásul a versenyt igen meleg időben repülték, ami ugyancsak komoly megpróbáltatást jelentett gépeknek és pilótáknak egyaránt.

Végül a döntők során a francia Nicolas Ivanoff győzött a brit Nigel Lamb és a kanadai Pete McLeod előtt. Az összetettben a címvédő brit Paul Bonhomme az élre ugrott (45 pont), mivel az eddigi éllovas osztrák Hannes Arch (44) a texasi futamon, nagy meglepetésre, csak nyolcadik lett. Lamb ugyancsak 44 ponttal harmadik. Besenyei 6 pontjával tizedik.

Ezzel a szárnnyal idén már nem lehet befogni az élen lévőket, mondja a magyar ász

„A ritka levegő hatással van minden repülőre, de az enyémre talán még inkább, hiszen nagyon vékony a gép szárnya. Most megtettem mindent, amit lehetett, nem követtem el hibát, de a gépnek megvannak a saját határai. Egyes fordulókban időt veszítek, úgyhogy dolgoznunk kell a gép szárnyán” - mondta a magyar pilóta az általa repült magyar konstrukcióról, a Corvus Racerről.

Az idei sorozatból két viadal van hátra: október 11-12-én Las Vegasban, végül 25-26-án az ausztriai Spielbergben találkoznak a sportrepülők. Az először 2005-ben megrendezett és hároméves szünet után idén újraindított világbajnokságnak - amelyet a világ leggyorsabb versenyének is neveznek - a mostani a hetedik idénye.

Nem mindenki tudta szakítás nélkül végigrepülni a versenyt

Változás a korábbiakhoz képest, hogy a mezőny tagjainak egységes motorral, propellerrel és kipufogórendszerrel felszerelt gépekkel kell versenyezniük, a pilótákra ható túlterhelés nem lehet nagyobb 10 G-nél, a pályát jelölő felfújható kapuk pedig 20 helyett immár 25 méter magasak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek