Rekuperáció – de nem a vontatási hálózatba!

iho   ·   2016.09.23. 16:15
00kicsi

Az, hogy minden, manapság gyártott, elektromos vasúti jármű a hálózatba táplálja vissza a fékezéskor felszabaduló energiát, már nem csoda. A bécsi U2 metróvonal Hardeggasse megállójában azonban a rekuperáció eddig ismeretlen, új alkalmazását próbálták ki.

(fotó: Wiener Linien/Johannes Zinner)

Ezt az energiát eddig a megállóból induló szerelvények gyorsítására használták fel, ám ha nem volt a közelben szerelvény, kárba veszett. Szeptember közepén egy, a keletkezett egyenáramot váltóárammá alakító berendezés segítségével ezentúl az állomás világítását, a lifteket és a mozgólépcsőket üzemeltetik a járművek által termelt plusz árammal. Ha az egyéves teszt eredményesen zárul, ezt a megoldást a Wiener Linien többi állomásán, sőt, világszerte is alkalmazhatják – olvastuk az Eurocomm PR sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.