Rendben célba ért a pétfürdői gigakonvoj
Az elmúlt hét legizgalmasabb logisztikai történése kapcsán megkértük a Bautrans Kft-t, áruljanak el néhány izgalmas részletet a Gönyű–Pétfürdő konvoj útjáról. Kérdéseinkre a cég vezetője, Czibik András válaszolt.
– Rendben megérkezett a szállítmány? Minden a terv szerint ment?
– Igen, probléma nélkül megérkezett a szállítmány, tartva az előzetesen gondosan megtervezett ütemtervet.
– Az útvonal során hol volt a legszűkösebb, melyek voltak a legnagyobb óvatosságot igénylő helyek?
– Nagyszentjánosi villamosított vasúti átkelő, Mór ipari parkon való áthaladás, 7204-es számú földúton való áthaladás.
– A nappalokat hol töltötte a szállítmány, hol voltak a megállók?
– Bakonysárkány benzinkút, 7204-es számú úton a vasúti átkelő előtt, Ősi település vége.
– Milyen megfontolások alapján választották Gönyű kikötőjét? Dunaújváros is szóba jöhetett volna akár?
– Dunaújváros irányából is megvizsgáltuk az útvonalat, viszont ebből az irányból több bontással járt volna az útvonal előkészítése.
– Mik a szempontok az útvonal kijelölésénél?
– Főbb szempontok:
- megfelelő szabad magasság és szélesség
- éles kanyarok elkerülése
- kis teherbírású hidak, felüljárók, átereszek elkerülése
- sűrűn lakott települések elkerülése
- legrövidebb útvonal a fentiek figyelembevételével
– A konvoj szerelvényeivel kapcsolatban: milyen vontatók, milyen "pótkocsikkal" vitték el a berendezéseket?
- 4 tengelyes speciális nagy teljesítményű vontatók
- 8-14 tengelyes speciális nagy teherbírású hidraulikus, kormányozható futóművel rendelkező pótkocsik
– A Bautrans hagyományosan a legnagyobb tapasztalattal bíró cég Magyarországon, aki el bír vinni egy ilyen szállítmányt. Azért volt verseny a fuvarért? Külföldi cégek is jelentkeztek volna a munkára?
– Igen, több céget meghívtak a tenderre, kiélezett versenyben nyertük el a szállítást köszönhetően a nagyfokú szakmai tapasztalatunknak, illetve köztudott megbízhatóságunknak.
– Milyen gyakran adódik ekkora kaliberű munka a Bautransnak?
– Ez egy különlegesen extrém méretű szállítási feladat volt, ami nem mindennapos. Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az elmúlt évben is mi szállíthattuk a hasonló paraméterű berendezéseket Pétfürdőre.Természetesen évente néhány alkalommal a „mindennapos” túlméretes és túlsúlyos áruk mellett előfordulnak különlegesebb szállítások cégünk életében. Néhány példa a teljesség igénye nélkül:
- 4-es metró fúrópajzsainak szállítása
- TEK-hez Boeing repülőgép szállítása
- 140 tonnás vízfék szállítása
- 170 tonnás transzformátor szállítása
- Extrém méretű és súlyú (120t) kazánok szállítása
- Extrém méretű és súlyú papíripari hengerek szállítása
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!