Repül az új kétéltű, egyelőre csak szárazon
A Privateer azonban ebben a kategóriában valóban nagyon más és nagyon modern, első pillantásra is. Az orr- és kabinszekció mögött ikertartókra szerelték a dupla függőleges és a közös vízszintes vezérsíkot, az sem épp szokásos, hogy alsószárnyhoz vannak rögzítve az úszótestek, ahová a főfutók behúzhatók a hagyományos orrkerekes elrendezésben. Ez a felsőszárnyas gépekhez képest kisebb légellenállást és ezzel jobb repülőtulajdonságokat hoz, mondja a gyártó, ráadásul az ikertartó között dolgozik az igen erős, 724 lóerős HP Walter 601 gázturbinás hajtómű tolólégcsavarral.
A szerkezet fő alapanyaga kompozit, aminek több előnye van, egyrészt ellenáll a korróziónak, másrészt könnyű, ezzel is magyarázhatók a Privateer igen pozitív repülőtulajdonságai, igaz, ezeket a tervezett paramétereket – például a 215 csomós utazósebesség 15 ezer lábon, ezer mérföldes hatótávolság – a tesztprogram során kell majd igazolni.
A vízen történő stabil mozgását alacsonyan lévő súlypontja segíti, a kabin meglehetősen tágas, a hossza az első válaszfaltól a hátsó falig négy méternél is több, ha a hátsó traktust nem használják poggyászra, még plusz két-három utas is odaférhet.
A koncepció kialakításától a mostani első felszállásig tíz év telt el, egyébként a gép ötlete onnan adódott, hogy a cég alapítója és elnöke, John Meekins – ingatlankereskedő, feltaláló és pilóta – vízparti otthonához nem talált megfelelő méretű és általa eléggé biztonságosnak ítélt kétéltűt, amelybe a családja is belefér.
Hogy a Privateer igen stabilan viselkedhet a levegőben, azt az első felszállásról készült kabinvideó is demonstrálja, pontosabban maga a pilóta, aki olykor demonstratíve elengedi a botot, máskor egyik kezét szelfizésre no és persze a műszerek állásának rögzítésére használja.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!