Sandy után: ma felélednek New York repülőterei
Magyar idő szerint kedd estére 15 ezer fölé emelkedett az Egyesült Államokban lemondott, elmaradt légijáratok száma. A washingoni, Baltimore-i és philadelphiai nagy repterek már megnyitottak, de New Yorkban a Kennedy, a La Guardia illetve New Jerseyben a Newark még zárva: La Guardia várható nyitásról az FAA honlapján még nem volt információ, JFK ma ottani idő szerint délben, Newark reggel nyit.
Internetes beszámolók szerint JFK egy pályája és több gurulóútja víz alatt volt, az Airliners.net fórumán megjelent fotó a La Guardia vízben álló utashídjáról helyi idő szerint kedd reggel készült.
Az előrejelzések szerint ezen a két reptéren szerdán is csak részlegesen indulhat meg a forgalom, de napokba kerül, míg aa normális menetrend helyreállhat. Természetesen a New York zónájában történt reptérzárlatok más amerikai nagyvárosokban éppúgy zavarokat okoztak a légiközlekedésben, mint akár Tokióban, akár a nyugat-európai nagy hubokban.
A légitársaságok veszteségeiről egyelőre csak becslések olvashatók, a legdurvábbak szerint ez a nagyobb hordozóknál elérheti a napi tízmillió dollárt.
Az AVweb arra figyelmeztet, hogy szó sincs arról, hogy New York légtere üres lenne, csak épp nem utasszállítók repülnek a város felett, hanem a mentésben, kárfelmérésben, helyreállításban közreműködő repülőeszközök, köztük sok helikopter. A szövetségi légügyi hivatal fokozott figyelemre és körültekintésre inti mindazokat a pilótákat, akik ebben a légtérben mozognak.
A vihar mindeközben, valamelyest ugyan veszítve erejéből, de tovább húzódott nyugat felé. A chicagói O'Hare óriásrepterén az este még zárlatról nem volt szó, de akár ötven perces késésekről már igen, ma reggelre a késések negyedórásra mérséklődtek, a meteorológiai jelentés elsősorban a heves széllökéseket emelte ki.
Természetesen voltak járatukat váró emberek is a terminálokon, de a korábbi reptérzárlatokhoz hasonló tömegek nem rekedtek a repülőtereken. Az AVweb jelentése szerint a nagy légitársaságok, részben a fejlett előrejelző technikák révén, részben az erre vonatkozó újabb szigorú előírásoknak megfelelően komolyabban készültek a várható problémákra, és inkább előre lemondták a járatokat, így lehetett elkerülni, hogy tízezrek a terminálokon rekedjenek.