Savanyú a Volvo

iho   ·   2013.02.07. 19:30
00

Figyelemre méltó információk birtokába jutott a bama.hu. A baranyai hírportál szerint ugyanis a Tüke Busz által megbízott javító cég alig bírja a munkát, mert annyi buszt adtak le javításra az elmúlt hetekben, miközben az önkormányzat által fenntartott Pécs Ma internetes lapban Árki Sándor, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója azt fejtegette jó, hogy Pécs helyett Budapest, azaz a BKV vásárolta meg a használt svájci Volvókat. Szerinte ugyanis a buszok rossz műszaki állapotban vannak. Ennek alátámasztására az önkormányzati lap leközölt egy, a genfi közlekedési cég műszaki igazgatója által írt, a szóban forgó buszokkal kapcsolatos, hangsúlyozottan bizalmas e-mailt.

Számos probléma merült fel az elmúlt hetekben, illetve az elmúlt napokban is a Tüke Busz Zrt. szolgáltatásával kapcsolatban. A pécsiek folyamatosan panaszkodnak a késő, és kimaradó járatokra. Ugyanakkor a tervezett pécsi buszbeszerzés (15 használt, alacsony padlós csuklós busz mintegy 200 millió forintért) is megrekedt, mivel a BKV vásárolta meg azokat a Csepelen állomásozó, egykor Svájcban, Genfben futott Volvókat, amelyekre a Tüke Busz Zrt., illetve a pécsi városvezetés is szemet vetett.

A Pécs Ma szerint új beszerzési eljárást ír ki a buszokra a Tüke, ez viszont azt jelenti, hogy júniusnál előbb nem érkezhetnek meg a megyeszékhelyre az „új” használt buszok. Elképzelhető, hogy háromajtós csuklósokat vásárol majd a cég, vagy külföldről próbálnak meg járműveket szerezni. Ugyanakkor elvetették azt a lehetőséget, hogy a jelenlegi buszpark átfogóbb felújítására költsék az elvileg meglévő 200 milliót. A bama.hu úgy tudja, a pécsi városvezetés azon dolgozik, hogy a nyárra felvehessen egy egymilliárd forintos kedvező kamatozású MFB-hitelt, amely kifejezetten buszok beszerzésére szól.

Az önkormányzati lap által nyilvánosságra hozott, a genfi buszvállalat műszaki igazgatójától érkezett bizalmas jellegű levélben a szakember lebeszéli a Volvókról a pécsieket, többek közt azzal, hogy ajtóproblémák vannak velük, és sokat fogyasztanak. Az önkormányzati lap azt nem közli, hogy ki kapta és mikor ezt a levelet. A Pécs Ma oldalán újabban teljesen kitakart dátum szerint a levél tavaly november elején érkezett, a pécsi városvezetés azonban ezek után is kiállt a Volvók mellett. Nem beszélve arról, hogy a pécsi buszos cég a levél megérkezését követően írta ki a beszerzési eljárását, méghozzá úgy, hogy nagyon alaposon körülírták, és szigorúan meghatározták a járművek elvárt műszaki feltételeit, amelyeknek legalább 15 jármű felelt meg a BKV-nak eladott Volvo-buszparkból.

A Pécs Mának nyilatkozó Árki Sándor szerint ez a levél is bizonyítja, Pécs nem vesztett ezekkel a járművekkel, ő csak olyan buszokat hoz, amelyek valóban jók lesznek. „Miután megkaptuk az írásos tájékoztatásokat Genfből, nem gondolkodtunk tovább a Volvókban. Olyan buszokat ugyanis nem fogunk megvenni százmilliókért, amelyeknek kétséges a műszaki állapotuk és igen drága a fenntartásuk, ráadásul nagyon sokba került volna átalakítani ezeket a pécsi terepviszonyokra” – így a Tüke Busz vezérigazgatója.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Nem tudja, mennyiért veheti igénybe a közösségi közlekedést március 1-jétől? Akkor irány az ujtarifa.hu!

iho/vasút   ·   2024.02.21. 13:00

Tájékoztató weboldalt indított a MÁV–Volán csoport a március 1-jével induló új tarifarendszerről, melyen többek között az új bérletekről és kedvezményekről, a 24 órás napijegyekről, valamint a fővárosi agglomerációt érintő közlekedési változásokról lehet informálódni.