Selyemút az égen: Ferihegyen a csinos 767F

iho   ·   2014.03.06. 10:00
cim

Mostantól hetente kétszer közlekedik az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság áruszállító repülőgépekkel Baku és Budapest között. A Budapest Airport 1. terminálja előtti betonon újságírók és szakemberek ünnepélyesen is köszöntötték a Bakuból érkező azeri Boeing 767-300F típusú teherszállító repülőgépet, olvasható a reptérkezelő összefoglalójában.

Az azerbajdzsáni Silk Way West teherszállító óriásgépei minden szerdán és szombaton hajnali 6 óra körül érkeznek mostantól Budapestre, ez alkalommal azonban pontosan 9.15-kor ért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér betonjára a hatalmas Boeing. A 186 tonnás gép mintegy négy óra alatt teszi meg a bakui Heydar Aliyev International Airport és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közötti távolságot. A Silk Way West rendszeres cargo-járatainak elindulásával közvetlen kapcsolat jöhet létre Azerbajdzsánnal, valamint a kaukázusi térség és Közép-Ázsia országaival nemcsak a magyar, hanem a régió vállalatai számára – Budapesten keresztül.

A Silk Way szép új 767-ese Ferihegyen<br>A képre kattintva galéria nyílik a Budapest Airport fotóiból

Az Azerbajdzsánból érkező Silk Way West gépet a budapesti repülőtéren a szokásos vízsugaras köszöntésben részesítették az RKI (Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság) tűzoltó járművei. Az érkező gép ezután parkolt le a 1. terminál előtti betonon, amelyet elsősorban a cargogépek ki- és berakodására használnak.

A Silk Way West gépének személyzetét a Budapest Airport nevében René Droese ingatlangazdálkodási igazgató és Kossuth József cargofejlesztési menedzser köszöntötte a betonon, majd átnyújtotta a Baku és Budapest motívumaival díszített tortát a pilótáknak. Az ünnepélyes repülőtéri fogadáson ott volt Kamran Gasimov, a Silk Way West vezérigazgatója, Nidjat Babayev, a Silk Way West európai és ázsiai területekért felelős kereskedelmi igazgatója, valamint Osman Yilmaz, a Celebi Ground Handling magyarországi és ausztriai ügyvezető igazgatója.

Új társaság a repülőtéren: kijár a személyzetnek a torta, a gépnek a tűzoltók dísz-vízfüggönye

A Silk Way Airlines része a huszonhárom különböző céget egyesítő azerbajdzsáni Silk Way-csoportnak, amelynek portfóliójába a légi teheráru-szállítás mellett beletartozik a földi kiszolgálás és fedélzeti ellátás (ground handling és catering), valamint egy jelentős szálloda és bank is. A Silk Way West Airlines a csoport tagjaként saját tulajdonú, korszerű, nyugati gyártmányú cargogépekből álló légiflottát üzemeltet.

René Droese, a szakterületet felügyelő ingatlangazdálkodási igazgató úgy véli, a Silk Way hálózata rövid útvonalat kínál a magyar exportőröknek Közép-Ázsiába, a Kaukázus térségébe és távolabb, például a kínai piacok irányába is: – Biztos vagyok abban, hogy az új cargojárat rövid idő alatt népszerűvé válik a közép-európai régióban.

Rakodás és kiszolgálás a budapesti betonon

Az iho/repülés egy hónappal ezelőtt elsőként számolt be a járatnyitásról. Mint akkor elmondtuk, a cégcsoport a kilencvenes években indult, fő profilja akkor az Öböl országai és Azerbajdzsán közötti szállítási üzlet volt, azóta keleten Pakisztán és Kína felé bővítette a vonalhálózatát, Európában pedig Amszterdamban és Londonban van állandó célállomása.

Igen komoly a cég flottája: a World Airlines Census 2013-as kiadása szerint egy An–12-es, egy ATR 42-es, három Boeing 747-es, két Boeing 767-es és kilenc (más források szerint hét) Il–76-os teherszállítót üzemeltet, utóbbiak egy része Stage-IV hajtóművekkel repül, vagyis teljesíti a nyugat-európai reptereken általános zajnormákat is.

A Flightradar jelezte, sokan hallhatták is komoly hangját a város felett: dél körül indult vissza a gép

A légitársaság tavaly két Boeing 747-8F megvásárlására szerződött, tehát munkába állítja a jelenlegi civil, teherszállító típusok legmodernebbjét is, de a hozzánk érkező 767-esek miatt sem kell szégyenkeznie. Noha a Boeing első két hajtóműves, széles törzsű típusának személyszállító változata iránt már nincs érdeklődés, elég sok ilyen példányt alakítottak át teherajtó vágásával és a padló megerősítésével teherszállítóvá, a cargogépeket most is gyártják.

A Silk Way gépei is ilyen eleve teherszállítónak készült cargogépként kerültek újonnan a légitársaság flottájába, 2012-ben vette át őket az azeri cég a Boeingtól.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.