Sikeresen próbázott az oroszok gázmozdonya

iho   ·   2015.06.25. 13:45
400px_tem19

Sikerrel zárultak a tesztek a gázüzemű TEM19-es mozdonnyal, amelyet a Transzmasholding-leány brjanszki tervezőiroda (BMZ), az Uralkriomas Volzsszkij Diesel és a kolomnai VNIKTI kutatóintézet közösen fejlesztett ki. A mozdony a Jekatyerinburgtól északkeletre található Jegorsino teherpályaudvaron 1328 üzemóra alatt, átlagos terheléssel, kocsirendezési és tolatási műveletek során 19 ezer 401 tehervagont mozgatott meg – írja a Railway Gazette.

Az oroszok a TEM19-sorozatú, földgázüzemű mozdonytól az üzemelési költségek évi húsz százalékos csökkenését várják<br>(fotó: Global Rail News)

A gázmozdony moduláris felépítésű, ilyen modulok például a vezetőfülke, a kriogén gáztartály, az elektromos dinamikus fék, a hűtőrendszer, a kompresszor, a dugattyús gázmotor és a generátor. A segédberendezések egy, az alvázhoz tartozó modulon kaptak helyet. A járművel automata tűz- és gázszivárgás-érzékelő berendezéssel is ellátták.

A földgázüzemű mozdonyok bizonyítottan kisebb emissziós értékeket produkálnak, mint gázolajos társaik. A legfontosabb tényező mindazonáltal a költségcsökkentés; a proto-TEM19-essel végrehajtott tesztek pedig azt mutatták ki, hogy egy dízelmozdonyhoz képest éves szinten akár húsz százalékot is lehet spórolni az üzemeltetési költségeken – számol be a Global Rail News.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!