Sokba kerül a járatritkítás

iho/vasút   ·   2012.03.13. 14:50

A Levegő Munkacsoport Völner Pál államtitkárhoz eljuttatott levelében kifejti, hogy a több mint 400 vonat leállításával járó menetrendi módosítástervezet a környezeti károkon kívül a költségvetés növekvő hiányát is okozhatja.

Jelenleg az állam mintegy 3000 milliárd forinttal támogatja évente a közúti közlekedést, ez a vonatok ritkításával a többszörösére nőhet, mégpedig a vasúton megtakarítható összeg többszörösével. Emellett a közúti közlekedés versenyellenes előnyben részesítése a vasút versenyképességét is tovább rontja, valamint növekedhetnek a környezeti károkból adódó egészségügyi költségek, megszaporodnak a forgalmi dugók, és súlyosbodhat az energiaimport-függőség.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Mától MÁV-nak, GYSEV-nek egy a hangja

MÁV/iho   ·   2025.07.01. 12:00

Még nem lehet tudni, mi lesz a vége, mindenesetre a felek aláírták a soproni székhelyű vasúttársaság új nyugat-magyarországi vasútvonalairól szóló üzemeltetési és együttműködési megállapodást.