Sokba kerül a járatritkítás

iho/vasút   ·   2012.03.13. 14:50

A Levegő Munkacsoport Völner Pál államtitkárhoz eljuttatott levelében kifejti, hogy a több mint 400 vonat leállításával járó menetrendi módosítástervezet a környezeti károkon kívül a költségvetés növekvő hiányát is okozhatja.

Jelenleg az állam mintegy 3000 milliárd forinttal támogatja évente a közúti közlekedést, ez a vonatok ritkításával a többszörösére nőhet, mégpedig a vasúton megtakarítható összeg többszörösével. Emellett a közúti közlekedés versenyellenes előnyben részesítése a vasút versenyképességét is tovább rontja, valamint növekedhetnek a környezeti károkból adódó egészségügyi költségek, megszaporodnak a forgalmi dugók, és súlyosbodhat az energiaimport-függőség.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A ZSSK is kíváncsi a Fairtiq-re

iho/vasút   ·   2025.08.26. 09:00

A mobilfizetéses jegyértékesítési rendszer egyéves, országos tesztje jövő januárban indul a szlovák nemzeti vasúttársaság belföldi viszonylatain. Ha beválik, hosszútávon is bevezetik.