Sokba kerül a járatritkítás

iho/vasút   ·   2012.03.13. 14:50

A Levegő Munkacsoport Völner Pál államtitkárhoz eljuttatott levelében kifejti, hogy a több mint 400 vonat leállításával járó menetrendi módosítástervezet a környezeti károkon kívül a költségvetés növekvő hiányát is okozhatja.

Jelenleg az állam mintegy 3000 milliárd forinttal támogatja évente a közúti közlekedést, ez a vonatok ritkításával a többszörösére nőhet, mégpedig a vasúton megtakarítható összeg többszörösével. Emellett a közúti közlekedés versenyellenes előnyben részesítése a vasút versenyképességét is tovább rontja, valamint növekedhetnek a környezeti károkból adódó egészségügyi költségek, megszaporodnak a forgalmi dugók, és súlyosbodhat az energiaimport-függőség.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!