Sokszínű dízelek az 50-es vonalon

Vörös Attila   ·   2012.03.31. 08:00
400

A szóló Bzmotok a menetrend megritkításáig hajnaltól estig kétórás ütemben járnak, rajtuk kívül hétfőn és szerdán közlekedik tolatós tehervonat. A remot Dácsia által húzott tolatósokat gyakran le is mondják, néha azonban tíznél is több kocsi összejön rá. A szekszárdi, a bátaszéki és a pörbölyi rakodó a célállomásuk, ahol főleg fával és ócskavassal töltik meg a vagonokat.

Magányos almásláda döcög a cikói domb tövében<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Az átmenő teherforgalom nem túl jelentős, szezonálisan cukorrépát és gabonát szállítanak Baja irányából. A gabonavonatokat sok esetben magán-vasúttársaságok (MMV, AWT) közlekedtetik. Havi néhány alkalommal ócskavasvonat is indul Bajáról az olaszországi Osoppo felé. A vonat mozdonya gépmenetben, vagy ha van aznap tolatós teher, akkor annak előfogataként érkezik Bátaszékre.

A 30-as vonali pályafelújításról évi néhány alkalommal anyagvonat érkezik Bátaszékre. A 46-os vonal szakaszos felújításánál is ilyen hozott anyagból dolgoznak.

Talán ennek a Székesfehérvárról indult mávépcelles vonatnak a hosszúsín-rakománya is a szekszárdi vonalba épül be. Egyelőre Bátaszéken húzták le a síneket

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!