Speciális Tupoljevek az állami flottában

iho/repülés   ·   2012.04.10. 17:30
nyito

A most átadott, RA-64524 lajstromjelű Tu-214SUS repülőgép légi kommunikációs központként és átjátszóállomásként üzemel. A gép szárnyai alá Perm PS-90A hajtóművek kerültek. A most átadott gép a tizenegyedik Тu-204/214 repülőgép a Rosszijánál. A légitársaság a PS-90A nagy felhasználója is egyben: 16 gépe repül a Perm legmodernebb hajtóműtípusával.

A jelenlegi tervek szerint 2012-ben még egy Tu-214-es kerül majd az orosz elnök munkáját segítő flottába. A nagyobb, 110,8 tonnás felszállótömegű és a több üzemanyag miatt nagyobb hatótávolságú Tu-214-eseket számos, eddig más típusokkal ellátott speciális feladatra építik át. A Тu-214PU légi vezetési pont, a Тu-214SUS (légi kommunikációs központ és a Тu-214SR légi átjátszóállomás feladata egyszerű: a levegőben utazó, mindenkori orosz elnök és az ország katonai, politikai vezetésének összekötése, az orosz haderő irányíthatóságának fenntartása, minden körülmények között.

Tu-214SR a levegőben <br>(fotó:ruaviation.com)

Ilyen feladatokra régebben több, másik típust is használtak: így került négy „púpos” Iljusin Il-86VKP légi irányítási pontként szolgáló, négy hajtóműves, szélestörzsű gép a Moszkva melletti Csalkovszkij légibázisra. A szintén négy hajtóműves, de légcsavaros-gázturbinás Iljusin Il-18-as változatai is dolgoztak ebben a speciális feladatkörben. Az Il-22 Coot-B légi parancsnoki pontként állt hadrendbe, majd Il-22M típusjelzéssel modernizált változatuk is szolgálatba állt. A nagyobb hatótávolságú Il-18D változatból pedig légi átjátszóállomásként dolgozó katonai gépeket építettek át.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.