Szabad szemmel látszott a soproni hegyekből
A tartálykocsit ezúttal is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.
Olajat a tartályból (9.) – Újra sógoréktól érkezett„1956-ot írunk. A magyarországi vasúti járműgyártók kapacitását immár egy évtizede lefoglalta a Nagy Testvér jóvátételi igényként jelentkező csillapíthatatlan étvágya. A MÁV saját céljaira kénytelen volt az imperialista világszektorból teherkocsit vásárolni. Így szerzett be száz Rzf sorozatú, klasszikus ásványolaj-szállító teherkocsit.
A járművek a soproni hegyekből szabad szemmel látható, a háborús pusztítások után akkorra újjáépített alsó-ausztriai iparváros, Bécsújhely (Wiener Neustadt) gépgyárában készültek. A kocsik érdekessége, hogy a százas szériából néhány fordított létraelrendezéssel került forgalomba.
Modellkivitelünk viszont a hagyományos változatot mutatja. Jelen modell folytatása a 2014-ben kiadott fordított létrás kocsinak. A Roco-bázisú modellre felfestettük a raksúlyváltót és a kézifék szabályzókarját. Az Epoque V. korszak igényes gyűjtői számára a terepasztalon ez a tartálykocsi nélkülözhetetlen egysége lesz a tehervonatoknak.
Katalógusszám: 31842, pályaszám: 21 55 724 2120-8, korszak: V.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!