Szabadság híd: a Combinók és a hannoverik kipróbálták, de jönnek a többiek is!
![0941_XT201224_240403_](/storage/32540/0941_XT201224_240403_.jpg)
Az éjszakai órákban a következő napokban lezárásra kell számítani, az összes budapesti villamostípussal elvégzik a próbaterheléseket a hídon.
Régi adósságot törlesztenek a Szabadság hídon a napokban: április 2. éjszakáján elkezdődtek a híd terheléses mérései. A műszaki egyetem hidászai éjszakánként vonulnak fel a műtárgyra, a BKV pedig az utolsó 47-es villamos elcsörömpölése, azaz már éjfél után érkezik meg a hídra a napi menetrend szerinti villamostípusokkal. A kocsikban az utasok homokzsákokkal pótolják, azaz a tömegüket így modellezik. A zsákszámot elnézve, rendkívül tömött villamosokra számítanak a szekemberek! A mérésekre két okból is szükség van. Az egyik, hogy a Szabadság híd második világháborús felrobbantása, majd helyreállítása után, jó nyolcvan éve sem végezték el ezeket a komplex méréseket.
A másik, hogy az Újbuda–Újpest villamostengely újbóli napirendre kerülése miatt újra előttünk van a régi probléma, ami szerint csak a Ganz-gyártmányú villamosok mehetnek át különösebb korlátozás nélkül a hídon. Az elsődleges probléma a szerelvények tengelyterhelése, a rövid CAF-ot például ez zárja ki a jelenlegi szabályozás szerint. Szintén probléma, hogy a vágányok nagyon közel vannak egymáshoz a hídon, ami ellen ellenmenet-kizárással, vagy a tükrök behajtásával lehet védekezni – egyik sem valami előremutató és elegáns. A Deák tér és a Lehel tér közt visszaépíteni szándékozott régi-új villamosösszeköttetés, a Pesti fonódó járműigénye tehát továbbra is erősen kérdéses.
A Szabadság híd próbaterheléseinek sorát kedden éjszaka egy Combino és egy TW6000-es villamossal kezdték meg. Mindkét villamos mindkét vágányon végighaladt a hídon különböző sebességekkel, a mérnökök pedig a híd lehajlását mérték és regisztrálták. A méréssorozat folytatásában jön majd CAF, Tatra és még UV villamos is. Az éjszakai mérések során a hidat lezárják az autóforgalom elől, a konkrét mérésekkor, tehát amikor villamos halad a hídon, akkor pedig a Gellért és a Fővám téren is leállítják néhány percre a forgalmat.
![0963_XT201358_240403_](/storage/32541/0963_XT201358_240403_.jpg)
![0961_XT201350_240403_](/storage/32542/0961_XT201350_240403_.jpg)
![0924_XT201146_240402_](/storage/32543/0924_XT201146_240402_.jpg)
![0925_XS105913_240402_](/storage/32544/0925_XS105913_240402_.jpg)
![0926_XS105922_240402_](/storage/32545/0926_XS105922_240402_.jpg)
![0927_XS105932_240402_](/storage/32546/0927_XS105932_240402_.jpg)
![0929_XS105946_240402_](/storage/32547/0929_XS105946_240402_.jpg)
![0931_XT201191_240402_](/storage/32548/0931_XT201191_240402_.jpg)
![0932_XS105961_240402_](/storage/32549/0932_XS105961_240402_.jpg)
![0933_XS105969_240402_](/storage/32550/0933_XS105969_240402_.jpg)
![0935_XT201205_240402_](/storage/32551/0935_XT201205_240402_.jpg)
![0937_XT201214_240402_](/storage/32552/0937_XT201214_240402_.jpg)
![0938_XS105989_240402_](/storage/32553/0938_XS105989_240402_.jpg)
![0939_XT201218_240403_](/storage/32554/0939_XT201218_240403_.jpg)
![0944_XS106018_240403_](/storage/32555/0944_XS106018_240403_.jpg)
![0945_XS106021_240403_](/storage/32556/0945_XS106021_240403_.jpg)
![0946_XT201231_240403_](/storage/32557/0946_XT201231_240403_.jpg)
![0948_XS106041_240403_](/storage/32558/0948_XS106041_240403_.jpg)
![0956_XT201320_240403_](/storage/32559/0956_XT201320_240403_.jpg)
![0955_XT201308_240403_](/storage/32560/0955_XT201308_240403_.jpg)
![0958_XT201332_240403_](/storage/32561/0958_XT201332_240403_.jpg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!