Szarvas Ferenc ellenzi a járatritkításokat

iho/vasút   ·   2012.04.18. 09:24

Szarvas Ferenc távozásáról még nem látott napvilágot hivatalos bejelentés, a MÁV-vezér leváltását azonban már jobboldali hírforrások is tényként kezelik. Szarvas kétéves megbízatása július végén járna le. A Heti Válasz cikke szerint a bankszakmából érkezett vezérigazgató tudatosan, „közepesen optimista várakozásokból” kiindulva kötött szerződést ilyen rövid időre. „A MÁV hihetetlenül bonyolult érdekviszonyok metszéspontjában helyezkedik el, ahol rendkívül nehéz az egymásnak gyakran ellentmondó érdekek, szándékok között konszenzust teremteni” – idézi Szarvast a hetilap internetes kiadása.

Az április 15-én életbe lépett vasúti és autóbuszos menetrendről is kifejtette véleményét a vezérigazgató: nem ért egyet a 8,5 százalékos vasúti kapacitáscsökkentést szorgalmazó Völner Pállal. Ha marad egy-két vagy három pár vonat, akkor továbbra is működtetni kell a pályát, a kiadások jelentős hányadát jelentő személyi költségekből sem lehet megspórolni – olvasható az iho.hu Szarvas Ferencet idéző márciusi cikkében.

Értesüléseink szerint egyre valószínűbb, hogy Szarvas Ferencet Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója váltja majd a MÁV élén.

Ha bebizonyosodik, hogy a járatritkításoknak valóban csak elenyésző költségcsökkentő hatása lesz, az Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár székét is megremegtetheti. Az MSZP már most az új menetrend visszavonását és Völner Pál távozását követeli. Lukács Zoltán, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese szerint a járatritkítások előtt a minisztériumnak egyeztetnie kellett volna az érintett települések képviselőivel és a szakszervezetekkel.

Völner Pál államtitkári pályafutása vasúti mellékvonalak újranyitásával indult – járatritkítással ér majd véget?

A vasúti kapacitáscsökkentés bejelentése óta a minisztérium többször is visszakozni kényszerült, ami a kritikusok szerint a reform átgondolatlanságára utal. A Győr–Veszprém vasútvonalon civilek és helyi országgyűlési képviselők lobbija érte el, hogy a minisztérium tervezetével ellentétben a civilek saját menetrendje lépjen életbe április 15-én. A Balassagyarmatot érintő járatokról szintén tárgyalásokba bocsátkozott Völner Pál, miután – a fideszes polgármesterrel az élen – tüntetésbe kezdett a térség lakossága.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.