Száznyolcvan busz helyett öt, félig kész váz

iho   ·   2017.08.25. 11:15
00kicsi

A történet az egyébként is nehézkesen induló metrófelújítással kezdődött. A fővárosnak nagy szüksége van a pótlást ellátó autóbuszokra, emellett az Ikarus 200-as sorozat buszainak fokozatos kivonása (hivatalosan már csak tartalékállományban vannak) miatt is meg kell újulnia a flottának. Az Ikarus Egyedivel (most a volt MABI viseli ezt a nevet) január 16-án írták alá a szerződést, amely szerint 210 nap alatt 180 új csuklós buszt kell legyártaniuk a Volánbusz számára, összesen 15 milliárd 370 millió forintért. A gyár az eddigi PKD-hagyományokkal szakítva (a BKV-hez érkeztek szóló buszok ilyen konstrukcióban, garázsbeli összeszereléssel) kész járműveket kellett volna olyan határidővel legyártani, amely egy nagyobbfajta üzemben is szoros lett volna.

Vajon egyke marad? (fotó: Kemsei Zoltán)

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook-oldalán osztotta meg azt az értesülést, amely szerint Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi ügyvezetője a közelmúltban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel is tárgyalt, továbbá a Volánbusznak is sikerült a szerződést újabb 240 nappal (ez jövő áprilist jelent) meghosszabbítania. A végeredmény a civil szervezet szerint még így is kérdéses: a jelenlegi, még nem is teljes öt vázból ugyanis kérdés, mikorra lesz kész autóbusz, a prototípus teljes elkészülte után a típusbizonyítványt is meg kell még szerezni, a sorozatgyártás csak ezek után kezdődhet el.

Az Omnibusz blog idéz egy, augusztus 14-én megjelent jogszabály-módosítást, amely szerint minden, 22 főnél több utas szállítására alkalmas városi autóbuszt a tűzoltó készüléken kívül el kell látni a motortérben keletkezett tüzek oltására alkalmas önműködő rendszerrel is. Az Ikarus Egyedi a hírek szerint erre hivatkozva kérte a haladékot a szerződés teljesítésére, amit a megrendelő Volánbusz el is fogadott. Mindezektől függetlenül bizonytalan a 240 napnyi haladék alatt is a buszok elkészülte, a gyár munkaerő- és alapanyaghiánnyal küzd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.