Szergej a tolatóson

Vörös Attila   ·   2014.01.29. 19:00
---IMG_0287__k

Mióta elkészült a 46-os vonal felújítása az utoljára maradt Decs–Bátaszék szakaszon, a legnagyobb tengelyterhelésű mozdonyok is korlátozások nélkül járhatnak rajta. Ezt azóta többször ki is használták, hoztak erre praktikussági okokból szergejes gépmeneteket, a Floyd is egyre bátrabban tervez ezen az útvonalon a Baja–Rajka vonataival.

Szekszárd és Decs közt vágtat a tehervonat végre nem hússzal...<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Mostanában Szekszárdon egy kicsit felélénkült a teherforgalom, a hetente egyszer, hétfőnként közlekedő kiszolgáló tehervonat rendre tíz-tíz vagont cserél be a rakodóvágányokon. Az Eas-kocsikba fát rakodnak, majd Bátaszéken át Dombóvár felé továbbítják. Ezek úgy tűnik, már elég nagy vonatok ahhoz, hogy az utóbbi években megszokott remot Dácsiák helyett a megérkezés biztosabb sikere érdekében végig Szergejjel közlekedjenek. A tíz rakott teherkocsi egy remot Dácsiának alapesetben nem nagy kihívás, de vegyük figyelembe az 50-es vonal szintkülönbségeit, amelyeken ha nedves a sín, akármelyik mozdony „elgondolkodhat” néha hegymenetben. Úgy tűnik tehát, hogy mostantól rendszeres vendég lesz a Szergej Szekszárdon, legalábbis amíg a forgalom kitart.

Szászvár határában mászik Kárász-Köblény felé a füstöt nem okádó, de remek hangú 109-es már az 50-es vonalon

A remot dácsiás időszak előtt, amikor még több volt a feladás Bátaszéken is, heti háromszor járt Dombóvár és Bátaszék közt a tolatós tehervonat. Bátaszéken ekkor Kisdácsia, Bobó, majd 2007-től remot M47-es állomási tartalék szolgált. Ez a mozdony járt igény szerint Szekszárdra és Pörbölyre is, ha kellett, hetente háromszor is. Manapság a bátaszéki kiszolgáló tehervonat mozdonya hétfőnként Szekszárdra, szerdánként Pörbölyre megy dolgozni, ha épp nem mondják le a vonatát.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.