Színház az egész világ, a Keleti az egyik kulisszája

A Keleti pályaudvar egy részén továbbra is tart a hibaelhárítás, de élünk a gyanúperrel: a vasárnap hajnali áramellátási kifakadás csak arra szolgált, hogy elfedje a valódi nehézségeket.
Tehát az elhúzódó karbantartási teendők miatt hétfőn is még néhány onnan induló és oda érkező belföldi és nemzetközi járat közlekedésében változásra kell számítani. A MÁV vasárnap délután arról tájékoztatott, hogy aznap délután megindulhatott a közlekedés a Keletiben, fokozatosan tértek vissza a vonatok az állomásra. Először a motorvonattal közlekedő egri, gyöngyösi és az elővárosi járatok forgalma aktiválódott, majd a távolsági járatok következnek. Akkor még úgy hírlett, a pályaudvaron a menetrend szerinti forgalom teljes helyreállása hétfő reggelre várható.
Ez a határidő azonban egyelőre tolódik, miközben isteni színjáték bontakozik ki a világgal kötöttpályás kapcsolatot teremtő keletis váltókörzetekben. Úgy tűnik, az egész áramellátási hiba csak kifogás volt, és az elejétől fogva tudni lehetett, hogy a fővárosi fejpályaudvart képtelenség időben visszaadni a forgalomnak. Az előírt erőértékek (hajtómű-állítóerő, rögzítőerő, visszamaradó, és így tovább) ötből négy váltónál most sem teljesülnek, ezek a váltók felmentvényt kaptak, vagyis a Keletiben pillanatnyilag nem kell megfelelniük az előírásoknak. Huszonvalahány váltót pedig kiszögeltek, azaz ezek csak az egyik irányban használhatók.
És akkor a mai forgalmi rend, győri fővonal: a soproni Scarbantia, a szombathelyi Savaria, a győri Arrabona, a gráci Dráva és Mura intercityk, valamint a bécsi eurocityk továbbra is Budapest-Kelenföldről indulnak és addig is közlekednek.
Pécsi fővonal: a Mecsek és kaposvári IC-k hétfőtől már ismét a Keleti pályaudvarról indulnak és oda is érkeznek.
A Budapest–Hatvan–Miskolc és a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba vonalon közlekedő elővárosi, illetve távolsági vonatok közlekedésében hétfőn várhatóan már nem kell változásra számítani.
Nyitóképünkön: a MÁV V40 sorozatú, fázisváltós személyvonati villamos mozdonya, közismert nevén a Kandó, és egy korabeli gépesített peronseprő a Keletiben, a múlt század harmincas éveiben (fotó: Indóház archív)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!