Szombattól új autóbuszok szállítják a gyáli 55-ös járat utasait is
A járat Pestszentlőrinc és Pestszentimre közlekedésében is jelentős szerepet tölt be Budapesten. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 klimatizált, alacsony padlós és környezetbarát autóbuszokkal számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek.
A péceli 169E és 956-os, a solymári 64-es, 64A, 164-es, 264-es és 964-es, a pilisborosjenői 218-as, valamint a nagykovácsi és remeteszőlősi 63-as és 963-as agglomerációs buszjáratot követően a Gyálra közlekedő 55-ös járaton is új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a Volánbusz Zrt. A Gyálra utazók 2014. május 24-étől az 55-ös busz vonalán új, alacsony padlós és akadálymentesített autóbuszokkal közlekedhetnek, majd az elkövetkező hetekben a többi gyáli, azaz a 84E, a 89E, a 94E és a 294E vonalon is birtokba vehetik az új járműveket.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8+2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a péceli, a solymári, a pilisborosjenői, a remeteszőlősi, a nagykovácsi és a gyálin kívül további 7 (budakeszi, budaörsi, diósdi, halászteleki, szigetszentmiklósi/lakihegyi és törökbálinti) agglomerációs járatot vesz át június végéig ütemezett időpontokban.
Az állami tulajdonú Volánbusz Zrt. 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150 darabot állít fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, az 55-ös, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg. A fejlesztések eredményeként a nyár közepére minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon.
A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást a légkondicionáló még komfortosabbá teszi. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekes székes utazást kihajtható rámpa is segíti.
A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű minden oldalán elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának köszönhetően Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége jelentősen csökkenthető.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!