Szorosabb Kamaz–Daimler együttműködés
A fülkék mellett ezentúl motorokat és futóműveket szállítanak a németek az orosz gyártó teherautóiba és buszaiba. Az már korábban kiderült, hogy a Kamaz 2013-as modelljét a Mercedes-Benz Axor fülkéjével hozzák forgalomba. Ebből a változatból az oroszok húszezret kívánnak eladni.
A novemberi megállapodás szerint a Mercedes a 260–335 kilowattos OM 457-es motorját építik be a Kamaz teherautókba, a 170–205 kilowattos M 906-os gázos erőforrást pedig a buszokba. A tatárföldi gyártó első és hátsó futóművet is kap a németektől, a motort és a futóművet készen szállítják a mannheimi és a kasseli, illetve a gaggenaui gyárakból Oroszországba. A megállapodás hétezer motorról és tizenötezer futóműről szól. A két cég tervezi oroszországi gyártóhelyek építését is, együttműködésük hosszú távú – derül ki a Daimler sajtóközleményéből. A Daimler és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 15 százalékot birtokolnak a Kamaz részvényeiből.